• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MIN TACKSAMMA TRÅD!!!!!

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: MIN TACKSAMMA TRÅD!!!!!

Tacksam för din fina tråd Mia. Tacksam för alla fina tips man får ta emot och även dom man får dela med sig av. Tacksam för husbilen som för oss ut till alla äldreboenden i hela landet där vi sjunger kostnadsfritt till glädje för alla som finns där.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Curt & Anna-Lena!
Snart är det dags igen att ta ut vårt eget lilla äldreboende ur vintervilan. Vi sjunger visserligen inte (bara rödtjut), men har det väldigt gott ändå.
Ha det!

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Tack för denna trevliga tråd! Man blir så glad att höra att det finns så många tacksamma människor i en tid då det allt för ofta klagas på det mesta i vårt samhälle.
En eloge till Curt o Annalena som delar med sig av sin tid o gåvan att sjunga, till dom som ofta sitter ensamma o inte som vi, alla lyckligt lottade husbilsvänner, har möjlighet att komma ut o se sig om i världen.
Tacksam för min underbare man, för barn o barnbarn, hälsa o en fin husbil.

Gun/ fru Hallemyra

D

Deleted member 11118

Guest

Jag är väldigt tacksam för att det finns människor som ställer upp ideellt och jobbar, så att HBK kan leva vidare med ett utmärkt forum :msn_laugh:, synd bara jag inte blev medlem för några år sedan

F

F.d. 17941

Guest

Jag tillhör också skaran av tacksamma.
1996 drabbades jag av en mystisk ögon sjukdom , först visste inte läkarlaget på St:Eriks ögonsjukhus Sthlm hur den skulle behandlas , jag höll långsamt på att bli helt blind , vecka för vecka blev seendet sämre , insatserna från läkarna blev större och större , man tom. provade helt ny otestad medicin . Jag som hade ett liv med 150 nätter på hotell runtom både här i sverige och utomlands per år , vad skulle det bli ? Så helt plötsligt hittade man en lösning . jag genomgick ett stort antal ögonoperationer under en följd av år och har idag en mycket ( förhållandevis ) bra syn. Detta med att ha fått synen tillbaka är något av det mestvärde fulla som hänt mig , vad betyder en resa för någo om man inte ser !
Döm inte alla ni ser , som " fyllo " , det kan vara en synskadad , jag talar av erfarenhet
Tack St; Erik ögonsjukhus för Er UTMÄRKTA insatts !:msn_laugh:

H

hianders

Guest

Föutom superlativer som tidigare framförts så har åtminstone jag (även Hasse) fått två härliga gäng via denna klubb, som vi umgås med via internet och också träffar ibland under året.

Vi har valt att det ena gänget inte diskuteras på klubbsidan ö h t utan det är lördagsspänning med V75. Vi är väl ett tjugotal som tillsammans har en spännande lördag em och kväll och en mycket duktig kille som gör iordning vårt tips.

Det andra positiva gänget är ju Melodikryssgänget där vi är mellan 16 och 20 st varje lördag 10.03. Så lördagarna har fått en helt annan betydelse numera!

Tack!!

Vi är också tacksamma att vi är ganska så friska och sunda förutom lite krämpor här och där samt en nu grasserande host- och snuvtillvaro. Men, sådana svårigheter är till för att övervinnas (förhoppningsvis snart)!

fru hianders/Inger

PS Men, nu längtar vi ut med hb!!! DS

H

hianders

Guest

Ja, Jappe!! Nu hukar vi oss i bänkera och laddar om!! Så akta er i Gnälltråden :)

Sol idag och takdropp, runt fem sex grader plus!!! Lite vårkänslor i sikte!!

Ha en bra dag!! från Tacksamhetsfolket

fru hianders/Inger

F

F.d. 5322

Guest

Känner att en del av HBK:kåren känner att de har ganska mycket att vara tacksamma för men ser att övervägande del känner mer för att klaga...detta tycker jag är tragiskt. Att en gnälltråd får mer utrymme...än en tacksamhetstråd. Hallå där, blir både besviken och bestört över hur era tankar går...hrm:msn_weird:ni behöver inte bry er om min tråd men att se vad som mestadels är det som HBK:s skribenter dras till är och känns som att..Go With The Flow är det vedertagna just nu. Ni har så mycket go och bra energi i er så gott folk AV MED MYSTOFFLORNA OCH PÅ MED TRÄSKORNA( ja LasseG det går bra med läderkängor också):blabla:

MVH // Mia
Tacksam

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Känner att en del av HBK:kåren känner att de har ganska mycket att vara tacksamma för men ser att övervägande del känner mer för att klaga...detta tycker jag är tragiskt. Att en gnälltråd får mer utrymme...än en tacksamhetstråd. Hallå där, blir både besviken och bestört över hur era tankar går...hrm:msn_weird:ni behöver inte bry er om min tråd men att se vad som mestadels är det som HBK:s skribenter dras till är och känns som att..Go With The Flow är det vedertagna just nu. Ni har så mycket go och bra energi i er så gott folk AV MED MYSTOFFLORNA OCH PÅ MED TRÄSKORNA( ja LasseG det går bra med läderkängor också):blabla:

MVH // Mia
Tacksam

Det är synd om folk som inte har någon humor !!!! :bock::blabla:

Kjelle

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Men goa Mia!
Allt gnäll (nästan allt iallafall) i Gnälltråden är bara på skôj. Jag skrattar när jag läser inläggen där. Det är en riktigt go och trivsam tråd.

F

F.d. 5322

Guest

Jovisst förstår jag väl att det är på skämt, men en liten fundering till vad som folk "dras" till är roligt att se:msn_laugh:. Inte på något sätt är jag humorlös men ville bara analysera liiite. :blabla:
MVH//Mia

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Kul med lite annorlunda läsning än det gamla vanliga gnället.
Har fått mycket hjälp och råd i HBK och hoppas att vi också träffar lite medlemmar i sommar. :msn_laugh::msn_laugh:

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Mia.
Jag misstänkte nog att du förstod (har svårt att se dig som humorlös) och att du ville vinkla till det med din liiila analys. (Där fick vi lång näsa!)

Jag har faktiskt själv funderat i samma banor. Varför dras vi så gärna till konflikter? Saknar vi spänning i vår lugna vrå? Det gäller även tidningar och tv-nyheter som gärna tar upp eländena i världen. Ibland blir jag bara så trött.

Men nu skulle ju tråden vara positiv, så jag vill tacka alla som är snälla mot varandra och tacksam för allt fint vi har i Sverige. Och så är jag glad för att Mimmi har träffat en ny vovvekompis, Bosse.
Voff!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

MVH // Mia
Tacksam

Hör inte detta inlägget egentligen hemma i gnälltråden????
:D:D
//W

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Tänk att ha två födelsedagar. Jag har det.

Livet är underbart och tänk vad värderingarna kan ändras.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Citat:
Ursprungligen postat av Mia

MVH // Mia
Tacksam

Hör inte detta inlägget egentligen hemma i gnälltråden????

:D:D
//W

Där satt den!
icon10.gif
icon10.gif
icon10.gif
Klockrent!

Jappe

Toppen