• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MIN TACKSAMMA TRÅD!!!!!

F

F.d. 5322

Guest
Jag är så in i hundan tacksam för alla mina goa "ungar" och alla goa gubbar och gummor i HBK och våra vovvar såklart. Tacksam över att varje dag ha ett jobb att gå till. Tackar mor och far för att jag blev som jag blev "när jag inte blev som jag skulle"...skämt kommer man långt med men man kommer längre med en god självuppfattning. Jag är en som är TACKSAM. Vad är ni andra tacksamma över?
KRAM Mia

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: MIN TACKSAMMA TRÅD!!!!!

Jag är tacksam över att alla i min omgivning (inkl. mig själv) mår bra och att jag faktiskt har tid och råd att vara ute och rulla på vägarna. Njuter av att livets berg- och dalbana är på en topp nu. Dalarna dyker ju upp för oss alla men vi får passa på tt njuta mellan dem.
Kram till alla!

Ps. kul tråd du startat!

F

F.d. 5333

Guest

Jag är så in i hundan tacksam för alla mina goa "ungar" och alla goa gubbar och gummor i HBK och våra vovvar såklart. Tacksam över att varje dag ha ett jobb att gå till. Tackar mor och far för att jag blev som jag blev "när jag inte blev som jag skulle"...skämt kommer man långt med men man kommer längre med en god självuppfattning. Jag är en som är TACKSAM. Vad är ni andra tacksamma över?
KRAM Mia

Tycker vi alla som bor i detta land ska vara tacksamma att vi kan skriva och säga att vi inte tycker som alla andra utan får ha Egna åsikter och kan framföra dessa utan att SÄPO kommer och tar oss i kragen.

F

F.d. 5322

Guest

Ni ska veta att detta är inte ämnat till att vara en tråd för eller emot utan bara en Tack till livet och de som står oss nära och de som står längre ifrån...någon gång möts våra vägar. Likadana och olik(dana).
Kram Mia

H

hianders

Guest

Vi är också tacksamma för att vi gått med i denna klubb och lärt känna så många trevliga och intressanta människor!! Utan dessa människor, kända och okända, har nog husbilslivet inte varit riktigt detsamma, vi har "bara" haft husbil sedan 2006 så vi är väl ganska så nya med detta livet.

Tack!

Hasse & Inger & Grabbarna Grus

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Jag är tacksam för att Mimmi finns, en Jack Russel, och som äntligen har slagit sig till ro bredvid mig i soffan och snusar med nosen nerstoppad i sin favoritfilt.

Min sambo är tillfälligt bortrest, men om detta vågar jag yppa intet.

F

F.d. 29756

Guest

Jo, min tacksamhet är stor över den kvinna som följt mig i 55 år och gett mig 4 ovärderliga barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Jo. vi är liksom mot livets höst och då kommer nya mjuka lugna färger och nyanser som inte finns under annan årstid.
Det är nåd att få vara med.
I maj drar vi till Tyskland för att bl.a. garantiserva vår nya bil å sen.............

Så fint med en tacktråd!

D

Deleted member 11118

Guest

Enligt min tideräkning är jag rookie här. Tyärr finns ingen hjälp som kan hjälpa mej praktiskt här utan bara med ord och det är jag mycket tacksam för. Medlemsavgiften har redan betalat sig och det får jag vara tacksam för. Kan skriva en roman om tacksamhet i livet och allt positivt som finns. Det kan jag och det är hustrun tacksam för (tror jag)

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Vi som är friska ska vara tacksamma, idag kommer mannen i mitt liv hem berättar om en kollega som har haft ont i magen en tid, läkarna har öppnat hans mage...och sytt igen den..tyvärr inget att göra åt..han är ca 54år.
Så var tacksamma för våra liv!

mvh Birgittha

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Att vi har ett medvetande är ett mysterium, och något jag är jäkligt tacksam för, annars hade jag ju inte vetat att vi lever och har det bra.
Vad som händer efteråt är jag nyfiken på, men tycker just inte att det brådskar med att få veta. Först vill jag åka lite mer husbil (och smaka på fina årgångar).

F

F.d. 24320

Guest

Jag är tacksam över att jag har en sån underbar sambo, som hjälper och stöttar och fyller upp där inte jag räcker till.
Hon har fått dra ett otroligt tungt lass sen jag blev dålig i somras, och inte en sekund har hon backat eller gjort annat än att stötta och finnas där.
Älskar min Camilla:msn_kiss:

MvH Benny

F

F.d. 58620

Guest

Jag är tacksam för mycket. Men det jag nämner här blir: jag är tacksam för att jag fann HBK i rätt tid i livet. Ska inte gå in på varför och hur men jag är så tacksam. Men jag tror att alla mina nya vänner vet ändå.
Gunilla

F

F.d. 10432

Guest

Så trevligt med denna tröd som en motvikt till Gnälltråden. Tack Mia

Jag är tacksam för väldigt mycket, att vara en frisk pensionär, att just nu sitta med en kopp kaffe på Filippinerna och se fram mot dagens dykning, att ha en underbar hustru, barn och barnbarn, att få delta i trevliga och ibland lite mindre trevliga samtal på forumet, att kunna planera för husbilsresor i vår och sommar..... Det finns nästan inget slut på allt det goda som livet ger. Det handlar om att ta vara på glädjeämnena och att ibland glömma svårigheterna.

Björn i

F

F.d. 58555

Guest

Tack Mia för att Du startat denn posetiva tråd

Äntligen börjar det kännas att våren närmar sig det käns nästan som att ligga i lumpen
och räkna dagarna till muck innan det är dags att ställa på vandrarhemmet

Det som glädjer mig mest är att min kära livskamrat sedan 1966
efter att gjort 3 ryggoperationer det senaste mysket kompliserad
med mycket dåliga odds ändå med enorm viljestyrka tränat sig till
fungerande livskvalite

Jag är mycket stolt och imponerad över henne
För oss är husbilen och HBK en overdelig tillgång

Våra fyra barn som det går mycket bra för är också till stor glädje

Det är också en stor förmån att få lev i ett mycket bra(trots vinter och kyla) land

:msn_wink::msn_wink::msn_wink:

Julle

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej jag är så tacksam att jag har nästan blivit frisk efter en olycka så nu skall jag pensionera mig och ha det bra.

Ha det så bra alla ni där ute som jag känner. Ruth o Bo

Toppen