F
F.d. 55451
Guest
Min gamla husbil 1996 som jag köpte 1997,
är blivit äldre och kräver mer uppmärksamhet.
Chassit Ford Transit 2.5 Di verkar bra.
Husbil har varit ett bra hantverk hobby för mig.
Jag är pensionerad och med hantverk bakgrund i trä, elektronik och lite egna bilar.
Har gjort inredning optimalt för oss / mig och det är av stort värde.
Jag ungefär betalar ca 8.000, - kr i danska extra avgifter ** är av mindre betydelse.
Måste jag omvandla min bostads garage till husbilen är inget problem.
Risk för danska rättsliga krav för avregistrering *** husbilen, av en skada, är mitt största bekymmer.
Detta är en fråga som jag kommer att ta upp efter att ha repareret husbilens aktuella skada.
Då får vi se om jag ständigt kommer att renovera husbilen som Bror A. och andra har gjort.
** husbil för ~1997 er en årlig vægtafgift til danska staten - nu ca. 16.500,- dkr
- en tilsvaranda husbil t.ex. 2012 - 8.500,- i årlig afgift til staten.
Nypris 2014 ca. 650.000,- dkr
*** Dansk stat skat/told krav for personbil - likeså med husbilar och hur ?
En reperation av en personbil må maximalt være 80% af bilens værdi - uanset hvem som reparerer skaden.
är blivit äldre och kräver mer uppmärksamhet.
Chassit Ford Transit 2.5 Di verkar bra.
Husbil har varit ett bra hantverk hobby för mig.
Jag är pensionerad och med hantverk bakgrund i trä, elektronik och lite egna bilar.
Har gjort inredning optimalt för oss / mig och det är av stort värde.
Jag ungefär betalar ca 8.000, - kr i danska extra avgifter ** är av mindre betydelse.
Måste jag omvandla min bostads garage till husbilen är inget problem.
Risk för danska rättsliga krav för avregistrering *** husbilen, av en skada, är mitt största bekymmer.
Detta är en fråga som jag kommer att ta upp efter att ha repareret husbilens aktuella skada.
Då får vi se om jag ständigt kommer att renovera husbilen som Bror A. och andra har gjort.
** husbil för ~1997 er en årlig vægtafgift til danska staten - nu ca. 16.500,- dkr

- en tilsvaranda husbil t.ex. 2012 - 8.500,- i årlig afgift til staten.
Nypris 2014 ca. 650.000,- dkr

*** Dansk stat skat/told krav for personbil - likeså med husbilar och hur ?
En reperation av en personbil må maximalt være 80% af bilens værdi - uanset hvem som reparerer skaden.
Senast redigerad av en moderator: