• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min dundertabbe

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Sv: Min dundertabbe

Här kommer ännu ett bidrag till dundertabbar.

Vi var på väg till Bordeaux i maj. När vi en tag körde i Alsace fick jag höra telefonen ringa i från bädden ovanför mej.
Svänger in på en närliggande parkering och drar ner ovanbädden. Den kan ibland vara lite trög, men som ni vet:
Om inte milt våld hjälper, mera våld.

Tillsaken hör att jag är lite av GPS-nörd och har en laptopp till vänster vid förarplaten. När det är läggdags fäller man givetvis ner skärmen INNAN man drar ner sängen.

Det "biljud" som uppstod denna gång tydde på att någon hade demolerat min laptopp.

Utan vidare kommentar bad jag bättre hälften att hjälpa till med aktivare kartläsning till vi kommer hem.

Visst går det med fysiska kartor åxå. men visst saknade jag min kära laptopp på den tomma platsen vid min sida.

Hälsningar
Kåre

Svahnarna

HBK Medlem
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2025

Hej Eva,

Vi satt i Holland med motorhaveri och visste inte hur vi skulle ta oss hem. Skulle trösta oss med en tallrik soppa och jag gjorde precis som du - trodde jag vred av lågan men vred den i stället till sparlåga och la ner locket. Jag tror vi lyfte en halv meter av skrällen. Vi har inte kvar den bilen, men den nuvarande ägaren plockar förmodligen fortfarande glasbitar....

Hjördis

F

F.d. 1478

Guest

Inget konstigt med detta Hasse,det är säkert många fler som glömt spisen på sparlåga bla undertecknad men det som verkligen förvånar mig är att våra välavlönde byråkrater inte kommit på att en säkerhetsspärr skall stänga gasen när locket fälls ner??!! (allt annat när det gäller gasol är ju så välreglerat)
Glöm inte gasen,lev väl så syns vi
Anders H :wideeyed:

Jag drar mig tillminnes min gamla sprite husvagn. Den hade säkerhetsventil som omöjligjorde att tillbud kunde inträffa.
Kanske för mycket begärt i en husbil som ju bara kostar bortåt en halv miljon.;)

För den händige bör det dock inte vara helt omöjligt att montera in en själv. Knalla in till en husvagnsförsäljare och checka installationen, ventilen bör ju finnas som reservdel.

Toppen