Sv: Min bil är bäst!
Givet!
Skriva är kul!
Härlig triller.......så fortsätt, så jag har nåt att skratta åt i morgon också
Givet!
Skriva är kul!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Härlig triller.......så fortsätt, så jag har nåt att skratta åt i morgon också
In med taggarna igen! Klart du har en riktig husbil. Du får inte bli så in i h:e seriös. Men det är mycket riktigt som Krister skriver, (han är f.ö en J-l på att kunna uttrycka sig), man blir äldre, vill ha mer av det götta här i livet och vi 40-talister har som du vet, fått allt gratis och varför inte sätt sprätt på pengarna?Missförstå mig rätt, det är väl jättebra att du är nöjd med din bil, liksom att jag är nöjd med min. Jag är bara nyfiken på VAD det är som är en halv mille bättre. VAD är det man får när man betalar över en miljon för en för tex Kabe som man INTE få när man pröjsar 550-600K för en billigare bil, när det är byggt på ungefär SAMMA chassi? Det är det väl inte så märkligt att man förundras över? Sen är det väl inte HELT konstigt att man blir lite taggig när man ganska klart får förklarat för sig att man INTE har nån "riktig" husbil...
Jag gissar att jag aldrig får nåt direkt svar, det är väl känslan eller nåt.
Lite som att köpa en Mercedes istället för en Volvo kanske.
Inte direkt en bättre bil, men avsevärt mer status.
Men som sagt, jag är inte ute efter att klaga på dem som köper "statusbilar", jag helt enkelt bara undrar vad det är man betalar så ohemult mycket mer för. Jag får helt enkelt leva i ovisshet antar jag!
Vad det gäller basar så har jag spelat på billigare prylar hela mitt liv och bytt upp mig varetefter. När jag fick råd att köpa en lite äldre USA-Fender så gjorde jag det. En Precision -75:a för knappt 20K. En motsvarande NY tex tysk motsvarighet kostar ungefär lika mycket. Att jämföra den med tex en Rusta-bas för 900:- är ju inte riktigt rättvist eftersom den inte gör samma sak. Instrument kräver lite annat än bilar eller motorcyklar för att fylla sitt syfte.
Jag förstår med andra ord absolut känslan, det är ju inte den jag ifrågasätter.
Det finns några saker man bara måste ha ägt någon gång för att riktigt förstå vad som är bäst. De är H-D, Mercedes och Hymer. Det ultimata är givetvis en Hymer byggd på Mercedes med en H-D på släp eller i garaget. Då har man allt som är värt att ha..
Kabe är säkert ok men det är som att åka japansk custom hoj eller dricka japansk whisky. Ok men inte orginalet.
Är fender en husbil?
Du får aldrig reda på varför.Du vet varför när du köpt en.Missförstå mig rätt, det är väl jättebra att du är nöjd med din bil, liksom att jag är nöjd med min. Jag är bara nyfiken på VAD det är som är en halv mille bättre. VAD är det man får när man betalar över en miljon för en för tex Kabe som man INTE få när man pröjsar 550-600K för en billigare bil, när det är byggt på ungefär SAMMA chassi? Det är det väl inte så märkligt att man förundras över? Sen är det väl inte HELT konstigt att man blir lite taggig när man ganska klart får förklarat för sig att man INTE har nån "riktig" husbil...
Jag gissar att jag aldrig får nåt direkt svar, det är väl känslan eller nåt.
Lite som att köpa en Mercedes istället för en Volvo kanske.
Inte direkt en bättre bil, men avsevärt mer status.
Men som sagt, jag är inte ute efter att klaga på dem som köper "statusbilar", jag helt enkelt bara undrar vad det är man betalar så ohemult mycket mer för. Jag får helt enkelt leva i ovisshet antar jag!
Ja, ska vi ändå posta bilder på körglädje då...
Eller så här!
Visa bilaga 43706