......Fortsättning
Hej igen, var va vi nånstans....joo, dupontarnas land fortfarande...
...åkte från
Serelihac på morgonkvisten och tog sikte på
San Sebatian....
regn och blåst hela vägen, brorsan börjar få ont i hals o kropp...
...nu är det väl hans tur...
Väl framme betalade vi 3.3€/dygn på ställplatsen, bestämde för att stanna 2 nätter...
Det blev en skön vilodag för både mig o brorsan....sol o en god pilsner...
San Sebatian var en trevlig stad vi tog ut cyklarna på en sväng....många som tittade o pekade när vi kom farande... 2st nästan 2meters gubbar på 2 jättecyklar...o en Fille i korgen fram...
Fille stormtrivdes på den stora stranden och fick springa av sig lite....
...det blev en skön dag men mycke sol och vila....
...på stranden så gjorde nån ett konstverk med en kratta...otroligt fint...
....och en till....kan de ha nåt med miljön att göra...
....mycke riktigt....på morgonen när vi skulle fortsätta vår färd så hade bror fått min förkylning...och jag var piggare...vi började vår färd upp på "berget"...när vi väl var uppe så började det att ösregna....vi bestämde att nu kööörrr vi....denna dag blev det 77 mil....ända ner till atlantkusten i Portugal..
....bra jobbat av 2 sjuklingar....och belöningen blev lite värme....
Men mer om det tar vi imorgon....om jag hinner....
Sen vill jag önska alla en trevlig 1:a advent....vi fick glögg o pepparkakor...
....osså en historia....
Julen är tuff för män:
Paketet är inslaget, staken står i fönstret och kulorna hänger i granen.
...en till va....
Som alla piloter får Jultomten regelbundna besök av Luftfartsinspektionen, och det var dagarna före jul som LF kom på besök upp till Tomtelanda. Jultomten väntade besöket, och hade därför sagt åt småtomtarna att ha släden och renarna i topptrim. Tomten tog fram loggboken och såg till att alla papper var i ordning. Luftfartsinspektören gick långsamt runt släden. Han kollade renarnas seldon, landningsställen och Rudolfs mule. Med yttersta noggrannhet räknade han på Jultomtens vikt och balansering av den enorma lasten. Så var allt klart för testkörningen. Tomten hoppade upp i släden, spände fast bältet och kollade kompassen. Så hoppade luftfartsinspektören in vid sidan av Tomten, som blev inte så lite förundrad när han såg att luftfartsinspektören hade tagit ett hagelgevär med sig.