Hej allahopa...
Då var det dags att lämna gråvädret här hemma i svedala för att övervintra i södern för andra gången..
Min första långresa så var jag ensam men denna gång har jag sällskap..min fina vovve Fivel...och min äldre bror Mats som har tagit ledigt i 3 veckor för att hänga med lillebror ett tag...
....Startbild....Brr...kallt...
Vi lämnade ett regnigt Ingarö fredag morgon med sikte på Götlaborg...
.....För att ta nattfärjan till Kiel...bara 2 husbilar med på den trippen...
Det vart en trevlig resa med god mat och lite underhållning...värre var det att sova...med två bröder som snarkade ikapp....
Framme i Kiel blev det ett besök på Citti...bunkra lite flytande föda...
...sen for vi iväg mot Greven, en bra ställplats...15€ inkl el...och som bjöd på soligt väder...det är man ju inte bortskämd med...
På kvällen blev ett besök på restaurangen för att inta en god schnitzel...gordon blue...jättegod...
....och till det drack vi såklart en god Wiessbier...
Idag har vi fortsatt vår färd i det soliga vädret mot nya mål....hoppas ni vill följa med på den...
....och sen vill jag avsluta som vanligt....med lite för smilegroparna...
...sådär va...vi tar en annan...
så där ja...nu är det bara sådär 5 månader kvar som ni får stå ut med mig....
Kram o godnatt // Klasse
Då var det dags att lämna gråvädret här hemma i svedala för att övervintra i södern för andra gången..
Min första långresa så var jag ensam men denna gång har jag sällskap..min fina vovve Fivel...och min äldre bror Mats som har tagit ledigt i 3 veckor för att hänga med lillebror ett tag...
....Startbild....Brr...kallt...
Vi lämnade ett regnigt Ingarö fredag morgon med sikte på Götlaborg...
.....För att ta nattfärjan till Kiel...bara 2 husbilar med på den trippen...
Det vart en trevlig resa med god mat och lite underhållning...värre var det att sova...med två bröder som snarkade ikapp....
Framme i Kiel blev det ett besök på Citti...bunkra lite flytande föda...
...sen for vi iväg mot Greven, en bra ställplats...15€ inkl el...och som bjöd på soligt väder...det är man ju inte bortskämd med...
På kvällen blev ett besök på restaurangen för att inta en god schnitzel...gordon blue...jättegod...
....och till det drack vi såklart en god Wiessbier...
Idag har vi fortsatt vår färd i det soliga vädret mot nya mål....hoppas ni vill följa med på den...
....och sen vill jag avsluta som vanligt....med lite för smilegroparna...
...sådär va...vi tar en annan...
så där ja...nu är det bara sådär 5 månader kvar som ni får stå ut med mig....
Kram o godnatt // Klasse