• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljömärken

lingo

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Hörby
HBK-Nr
35042
Medlemskap
2024
Hej
Efter många problem och bedrövelse är vi äntligen på väg till Spanien o Portugal för att njuta av vinterhalvåret.
Jag läste en äldre tråd om miljömärken i Tyskland och Frankrike, de går inte att köpas på plats i Frankrike. Vi beställde för flera månader sedan dessa från miljödekal.se, PASSA ER. Betalningen över 500 kr drogs direkt men dekalerna *försvinner i svenska posten* enligt företaget, flertalet gånger. Nya skickas igen med samma resultat. Har köpt på tyska Decra 6 euro. Vet någon OM det går att köpa i Frankrike, annars kör vi rakt igenom utan att stanna i någon stad.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
se inlägg 2 i nedan länk. använd sökfunktionen så hittar du fler tips. Kör lugnt och stanna och ät och drick något gott i Frankrike

 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej
Efter många problem och bedrövelse är vi äntligen på väg till Spanien o Portugal för att njuta av vinterhalvåret.
Jag läste en äldre tråd om miljömärken i Tyskland och Frankrike, de går inte att köpas på plats i Frankrike. Vi beställde för flera månader sedan dessa från miljödekal.se, PASSA ER. Betalningen över 500 kr drogs direkt men dekalerna *försvinner i svenska posten* enligt företaget, flertalet gånger. Nya skickas igen med samma resultat. Har köpt på tyska Decra 6 euro. Vet någon OM det går att köpa i Frankrike, annars kör vi rakt igenom utan att stanna i någon stad.
Köp INTE miljömärken från privata företag till ockerpriser, utan beställ direkt från resp. lokala myndighet.
Ni klara er bra genom Frankrike utan miljömärken.
 
Senast ändrad:

lingo

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Hörby
HBK-Nr
35042
Medlemskap
2024
Nej det har vi förstått nu, en erfarenhet rikare men 508 kr fattigare.
Vi har precis kommit in i Frankrike nu. Hittat en underbar ställplats i Baume les Dames, 11.9 euro inkl allt. Imorgon blir det Spanien, tror vi.
 
Toppen