• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljödeklaration Euroklasse??

Night hawk

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2025
Sv: Miljödeklaration Euroklasse??

Hej!

Precis fått uppgift från Fiat i Sverige som ställde upp med intyg om Euroklassning, vilket är det som behövs för EasyGo+.

Finns det inget angivet hos Transportstyrelsen så blir till att att be chassie-tillverkaren (inte husbilstillverkaren) om ett intyg som bekräftar klassningen. Låt sedan Transportstyrelsen få dessa uppgifter så rättar de till registreringsbeviset.

Jag har nu en EasyGo+ för sommarens smidiga passage genom Österrike.

Redan nämnt tidigare i tråden.
Det är verkligen viktigt att notera att du som skall passera Öresundsbron gör det med en vanlig BroBizz, som ju halverar kostnaden för överfarten.
En EasyGo+ passage av bron kostar däremot exakt som prislistan rakt av.

Åke Jonsson

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
13596
Medlemskap
2023

Hej Impala-Flamman.
Jag har varit i kontakt med Renault, men de verkar inte förstå vad det är för intyg jag behöver. De kan inte utfärda någon miljödeklaration, menar de.
Så vad skrev Fiat på det intyg som du fick? Det vore bussigt om du har möjlighet att ta en kopia på det, och skicka till mig. Då kan jag kanske förklara för Renault vad jag vill ha.
Jag tycker för övrigt att det är märkligt att inte Renault har bättre koll på vad som krävs i Sverige och inom EU. Mitt fall kan väl inte vara det första de stött på.

// Åke
e-post: jonsson-ake@hotmail.com

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Hej!

Redan nämnt tidigare i tråden.
Det är verkligen viktigt att notera att du som skall passera Öresundsbron gör det med en vanlig BroBizz, som ju halverar kostnaden för överfarten.
En EasyGo+ passage av bron kostar däremot exakt som prislistan rakt av.

Jag blir frågande till påståendet att det blir utan rabatt på bron med en EasyGo+ brobizz !?
Jag har fått svar från våra danska vänner att på bron gäller rabatten som vanligt med nya boxen. Har just beställt den boxen.
Bengt

Punx8

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021

Jag blir frågande till påståendet att det blir utan rabatt på bron med en EasyGo+ brobizz !?
Jag har fått svar från våra danska vänner att på bron gäller rabatten som vanligt med nya boxen. Har just beställt den boxen.
Bengt

Hej Bengt, som jag skrivit tidigare i tråden så är det bara att ansluta sin EasyGo+ Bizz till Bropass så betalar man 366 kr för en överfart, jag sitter nere i Italien nu och har tittat på debiteringen vid Öresundsbron på mitt visa i början på veckan och är precis som jag uppgett och fick info om när jag hade kontakt med Öresundsbron innan jag anslöt den till Bropass. Görs enkelt när man fått sin Easygo+ dosa hem via Öresundsbrons hemsida där man anger bizzens serienr.

Toppen