Sv: Metoo
Jankro,
Jag är övertygad om att viljan att skipa rättvisa och bestraffa lätt gör folk helt blinda. Här i forumet precis som ute i världen.
Alla försök att mana till eftertanke eller att man bara gör en djupare analys av hur giljotinen verkligen fungerar verkar omedelbart tolkas som ett hot mot att någon skall få ett straff. Man anses då som någon som tar "skyldiga" i försvar och misstror offren.
Hela tråden är full av sådana tolkningar.
Hej, jag vill tacka alla som hjälpt till att förtydliga och förklara de misstolkningar som jag befarade skulle komma, och som också kom när jag skrev mitt första inlägg.
Svårt att förstå att det kunde bli så omvinklat och misstolkat av någon/några efter att jag flera gånger läst genom mitt inlägg sökande efter otydligheter, och även upprepat vad som står i inlägget............
M.v.h. JANKRO.
Jankro,
Jag är övertygad om att viljan att skipa rättvisa och bestraffa lätt gör folk helt blinda. Här i forumet precis som ute i världen.
Alla försök att mana till eftertanke eller att man bara gör en djupare analys av hur giljotinen verkligen fungerar verkar omedelbart tolkas som ett hot mot att någon skall få ett straff. Man anses då som någon som tar "skyldiga" i försvar och misstror offren.
Hela tråden är full av sådana tolkningar.