Knut
FD HBK Medlem
Sv: Mest lättsålda husbilen?
Som alle Flair er den med styroform isolasjon og uten tre i skjulte konstruksjoner. Denne bilen er av første serie bygget på Iveco Daily 60C15. Jeg ville med min kjennskap til Flair si at dette er en meget holdbar bil. Eneste svakhet er muligheten for kondensvann i hjørnene bak i garasjen, dette kan skade i indre gulv i garasjen. Standard reparasjon er å fjerne skadet trevirke og støpe igjen med epoksy, platen som skades er en 10 mm plywood som før 2006 ikke var behandlet mot langvarig fukt. Biler som har gått i sydlige deler av Tyskland har som regel ikke skaden, det blir sjelden kondens i lengre perioder der.Jeg blir dårlig når jeg ser husbil, treverk og isopor isolasjon. Garanti for problemer. Har tyske venner med en gammel Flair som har rullet over 200000km, som de kjøpte ny. Det er vel den eneste bobilen hvor jeg noensinne virkelig har følelse av at det er kvalitet, fortsatt skrammel og problemfri.
Denne ville jeg vurdert om den var tre/isopor fri:
Niesmann + Bischoff Flair 8000 i als Integrierter in Illingen