• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Medlem i flera husbilsklubbar

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026
Sv: Medlem i flera husbilsklubbar

Vi är med i MHC (för att kunna vara med i utlottningen av bra plats på Elmia-mässan). Det blir nog sista året vi är med där eftersom HBK verkade ha en alldeles charmant träff inför och under mässan. Så är vi med i Caravan Club. Bra rabatter samt fina campingplatser med bra priser.
Adventshälsningar från Anne-Louise och Jonny

F

F.d. 2621

Guest

Vi är även medlemmar i CC och i DCS (Dethleffs Club of Sweden). Förutom en allmänt god känsla av samhörighet är nog det viktigaste med medlemskapen för oss att kunna få tips och goda råd för husbilens bästa funktion, utrustning och skötsel.

Det får man verkligen här på hemsidan i HBK, men man kan också få det på särskilda teknikträffar anordnade av husbilsmärkets organisation. Egentligen skulle även Fiat-organisationen arrangera sådana träffar, de har ju tydligen bortåt två tredjedelar av husbilsmarknaden och kanske (!?!) skulle de på det sättet kunna förbättra sin goodwill.
Idag känns det som att Fiat är mest anonyma och väldigt långt borta när man som bäst behöver dom. Nytt föreningsförslag kanske: Fiat - Husbilar !!! Lär aldrig skapas !!

F

F.d. 29852

Guest

Hejsan! Medlem 160 Dethleffsclub, HBK, MHC, Caravan Club Kjell Fransson
Väbynäsvägen 23 Bräkne-Hoby

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Jag törs svara, jag är bara med i HBK innan kollade jag med Euraklubben men öpptäckte att för mej räcker det med HBK den passade MEJ bäst. Men jag tycker att det är ett val var och en får göra. Att vara med i flera klubbar är helt OK varför skulle det inte vara det ???????????
MVH Gunilla

F

F.d. 50004

Guest

Vi är med i tre klubbar, Caravan club, Husbilsklubben och Dethleffs cluben ganska bra ibland.
Hasse och Lena i Vargön.​

F

F.d. 52950

Guest

Joda, vi er medlem i Norsk Bobilforening og HBK, og er med på fire forum i tillegg til husbilsklubben.se.
Det er alltid noe nytt å lære blandt husbilsfolket.

F

F.d. 297

Guest

Hej! Vi är med i tre clubbar Husbilsklubben.se nr 1 och Caravan Clubb nr 2 och Dehleffklubben som är nr 3. Vi fick det på köpet när vi köpte vår Dehleff bil ett år gratis. Men det är väl inget fel att vara med i flera klubbar tycker vi. Men husbilsklubben tycker vi om för här har vi roligt.

Anita o Risto i Täby:santa-2-icon::santa-2-icon::santa-2-icon::santa-2-icon:

F

F.d. 55306

Guest

Hej därute.

Förutom HBK, som ju är ett utomordentligt forum även för oss fåkunniga husbilsåkare, så är hustrun och jag sedan några år tillbaka medlemmar i CC. Vi har trivts bra på de campingar i deras regi som vi har besökt. Och så finns där ju lite rabatter att dra nytta av!

Före husbilsköpet hösten -07 hade vi husvagn och för ett antal år sedan blev vi medlemmar i något som heter Mälardalens Kabe-förenig. Där har vi upplevt flera trevliga träffar och resor. Så länge vi har Kabe-husbilen kvar så blir vi kvar även i föreningen. Om vi byter märke så måste vi väl avsluta det medlemsskapet och gå miste om allt trevligt vi har där. Men den tiden, den sorgen.

Hälsningar från ett deprimerande grått (vädermässigt) Eskilstuna / Sven-Erik

F

F.d. 53003

Guest

Hei!
Vi er medlem i Norsk Bobilforening, og NCC.
Nå er vi også nye medlemer i HBK. Denne klubben er jo en gullgruve full av erfaring og kunnskap, som det er en glede å ta del i.
Helsing, Berit & Ola.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Som Berit og Ola så er vi med i NCC (Norsk Caravan Club) og Bobilforeningen i Norge.
Jeg sitter i bobilkomiteen i NCC - medlemskapet i Bobilfoeningen gir svært bra pris på alle forsikringer i Trygg Vesta, vesentlig mer i rabatt enn hva medlemskapet koster.

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Detta är nu tredje gången som vi är medlem i CC och första gången i Husbilsklubben.se. / Kurt.

F

F.d. 4639

Guest

Hej,

När vi hämtade ut vår husbil juli -07 så blev vi genom husbilsfirmans försorg och kostnad medlem i Dethleffs club för år 2007.:yes:
Hej!
Vi är medlemmar i den Engelska husbilsklubben Motorhome Facts, mest för kul. Kostade ca 125 kr/år.
Hälsningar Kia HBK75

F

F.d. 29787

Guest

Hej.

Vi är också medlemmar i Caravan Club, väntar bara på en Hymerklubb också.

Hälsningar Rune o Ingegerd.:santa1:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Vi är med i 2 klubbar. Husbilsklubben.se är helt suverän när det gäller allt som rör husbilslivet. Vi gillar människorna i klubben och den andan som klubben drivs i. Så många goa glada härliga människor vi mött på träffarna vi varit med på. Vi vill bjuda tillbaka genom att hjälpa till med olika göromål i klubben. Man gör så gott man kan. Vi prövar vingarna genom att vara delaktiga i Nyårsträffen på Kaxholmen i år. Det gensvar man får gör att man vill ge ännu mer. Vi trivs i HBK. se.

Vi är också med i CC pga rabatter och internationella frågor. Vi har dessutom tecknat CCförsäkring på husbilen. Det sved i själen att byta från min arbetsgivare i 37 år. Jag har jobbat i Folksam i 37 år och är trogen med övriga försäkringar. Att vi bytte husbilsförsäkring berodde på glasrutesjälvrisken som är fördelaktigare i CC. Mycket fördelaktigare!

När jag nu ändå är här inne så kommer jag att tänka på en fråga som många ställt sig genom åren.

Vättern ligger där den ligger. I vättern ligger Visingsö. På den tiden då det inte fanns båtar eller några andra fortskaffningsmedel för att ta sig över sjöar umgicks ju folk ändå. Min fråga till mänskligheten blir då:

Hur kunde man umgås mellan Jönköping och Visingsö?

SVAR: FOLK SAM

Lev väl och länge!
Sven-Åke

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jätten Vist bar väl över alla mellan öa och Jönköping på sina armar.
Han lär ju kunnat ta stora kliv.
Googla gärna på Jätten Vist.
Vi är bara med i HBK det räcker för oss./susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 25011

Guest

Vi är medlemmar i HBK, CC och DACF.

Vi var tidigare även medlemmar i Eura Mobil Club Sweden.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag är medlem i CC för att få bra pris på några försäkringar. Synd bara att de inte har "B-medlemskap" eller passiv medlem som bara är med för just detta. Då skulle jag slippa deras tidning som jag har svårt att förlika mig med. Känns hopplöst föråldrad redan när den dimper ner i brevlådan. Det som skrivs om husbilar brukar redan vara avhandlat här på forumet för åtskilliga veckor sedan.

Toppen