• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Medlem i flera husbilsklubbar

F

F.d. 8491

Guest
Hej,

När vi hämtade ut vår husbil juli -07 så blev vi genom husbilsfirmans försorg och kostnad medlem i Dethleffs club för år 2007.:yes:

Då tänkte vi nog inte fortsätta det medlemsskapet nästa år för man vet inte hur länge man är ett märke trogen. De två tidigare bilarna var Euramobil.

Dock kom i dagarna ett inbetalningskort tillsammans med bl.a en rese- och aktivetetsplan för år 2008 som såg intressant ut med ett 25-tal aktiveteter. Även kom tanken att det kanske kan vara intressant att träffa husbilsägare med samma husbilsmärke så därför beslutade vi oss att fortsätta som medlemmar även i Dethleffs-cluben.

Det är tur att man har slutat arbeta, det kan bli många träffar i klubbarna nu!:yes:

Så nu till min fråga. Hur många fler har dubbla medlemsskap i husbilsklubbar? Är det fler HBK are som är medlemmar i Dethleffs-cluben?

Hälsningar/Sven-Åke

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Medlem i flera husbilsklubbar

Det står var och en fritt att även vara medlem i andra husbilsklubbar om man känner behov av det.

F

F.d. 6238

Guest

Om man är med i flera klubbar? Det är väl inget att skämmas för, eller?

Har tidigare varit med i en annan klubb men från årsskiftet bara medlem i Husbilsklubben.se och Caravan Club
hls kurt

Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Om man vill vara medlem i en husbilsklubb beror väl lite på den aktivitet som finns i klubben. Vi har varit med i märkeklubben, samt en annana klubb, men på grund av ingen aktivitetsnivå så har vi valt den klubb där det händer något. Alltså husbilskulbben.se.
HBK, Har Bara Kul.
Det räcker långt tycker vi!

F

F.d. 839

Guest

Kendor,

Varför ska man skämmas att vara medlem i fler än en hubilsklubb. Jag personligen tillhör i 3 utländska husbilsklubbar och 5 st olika forum alla som jag inte helt delar deras målsättning därför sätter jag ej heller dekaler från sådana klubben på husbilen.

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Vi är medlemmar i tre svenska klubbar, och i det engelska forumet.
Men denna är det mest fart på!
Här trivs vi bra!
Och det är den första vi varit med på träffar.

Köpte första husbilen 1994, och gick med i MHCS samtidigt.
Stephan

F

F.d. 50004

Guest

Vi är medlemmar i tre olika husbilsklubbar
dethleffs klubben, Husbils klubben och Caravan club
inget fel att vara med i flera, det kan vara ganska kul också.
Hasse o Lena i Vargön

F

F.d. 24280

Guest

För min del räcker det med våran klubb,men jag är också medlem i Husvagnsforumet sedan länge:)

F

F.d. 673

Guest

Nästa år blir det Caravan Club (knappast några CCträffar för min del dock!) och Husvagnsforum (ingen egentlig förening, men ett forum och några mycket trevliga träffar).

F

F.d. 13050

Guest

vi är medlemmar i caravan club och International Caravanning Association (ICA) www. icacaravanning.org.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej på Er!
Vi är medlemmar i Carthagoclub,CC samt HBK och tycker detta passar oss.Det blir några träffar med HBK samt mycket trevliga träffar med Carthagoclub.
Anders.B

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Förutom Husbilsklubben.se så är vi med i CC och DACF.

Så jag ser inget problem med att vara medlem i flera klubbar utan det beror ju på vad man efterfrågar med medlemskapet.

Christer L

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2025

Vi är också medlemmar i Dethleffs klubben, men har bara Husbilsklubbens logga på bilen för det var så himla snyggt. Nu väntar vi på våran nya bil så snart får vi beställa en ny dekal.

F

F.d. 3232

Guest

:yes: :yes: :yes: Det spelar nog ingen större roll vilken club man är med i .Har suttit i en annan club som valberedare i 6 år och medlemservice i 4år. Måste säga att denna cluben är bäst än så länge ,har inte fått på skallen hitills ,men sitter inte på några viktiga poster.:yes: :yes: :yes: :yes: MVH Lisbeth.:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon:

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Det är väl inte fel att vara med fler än en klubb, allt hänger ju trots all på det intresset man har och vad man har tid till, eller om man hittat andra fördelar med en klubb som rabatter och annat trevligt man kan ha nytta av, är själv med i CaravanClub och Husbilsklubben dessutom sitter jag med i styrelsen för PT Cruiser Club Sweden. Så det är lite svårt att hinna med så mycket mer för min del, men detta forum är att av det bästa och trevligaste jag är med i....
mvh Claes
Husbilsbjörk

Toppen