• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

medelålder på husbilsägare?

F

F.d. 53074

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Inom vissa verksamheter är det stört omöjligt att klara ut var på åldersskalan man egentligen befinner sig. Som musikant (amatör och professionell) spelade jag t ex i storband i 26 år. Där fanns spelkompisar som var allt mellan 16 och 75 år. Dessutom hamnade man ibland i konstellationer där det fanns folk som man inte kunde kommunicera med eftersom dom kom från alla möjliga länder. Men då man tog fram instrumenten och började spela fanns det inga som helst hinder vare sig åldersmässiga eller språkliga. Tacka vet jag musik...

Kjell :ball-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Väl "ordat" skrivet Bror!
Jag håller med till fullo, även om jag tror att trådskaparen kanske mer var nyfiken på just åldern/snittet & inte hur vi praktiskt känner oss!

För då kommer mina kriterier nedan:
* Ser ut som 74
* Uppför mig ibland som 16
* = Precis som jag är 45 :gnu:

God Fortsättning till Er Alla!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.920
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: medelålder på husbilsägare?

När man tittar på alla resebilder så verkar det som medelåldern på en husbilsägare ligger på
50-60 år här på forumet. Finns det husbilsägare i 20-40 årsåldern på forumet?

Hej peppar. Jo som du märker är medelåldern ganska hög bland oss. Vi Har också en tendens att bli lite stingsliga när ämnet kommer på tal. Det ligger helt i sakens natur. :)

Det finns dock en hel del som är betydligt yngre. Det känns faktiskt som om de lite yngre blir allt fler. Det är mycket stimulerande för alla, inte minst för oss som är äldre! Det blir så förbaskat mycket roligare och intressantare ju mer blandade vi är. Inte minst åldersmässigt.

Så välkommen till klubben peppar..., du behövs!!! :spinny:

Krister N
 
M

Mindin

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Det "magiska strecket" närmar sig... Det som börjar på Fem och slutar på noll...
Ska nog överleva det med:p
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Får vi verkligen hoppas!
Att det slutar på "0" med fem innan vore bedrövligt... :wub:
God Fortsättning & ett underbart HBK 2011 oavsett ålder!!!

Se till att umgås med dem som tillför dig lika mycket som du själv ger, oavsett ålder. ;)

Det "magiska strecket" närmar sig... Det som börjar på Fem och slutar på noll...
Ska nog överleva det med:p
 
M

Mindin

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Du kan vara helt lugn våra bästa vänner är i mycket varierande åldrar!!
Oron över halvårseklets inträdande var sagt med glimten i ögat ;)
Tror nog att det är mer så att man som riktigt ung är mer orolig för att man ska ändra sig mycket med åldern, men när man väl är där upptäcker man att själva åldern har inte så stor betydelse.. Mer hur man själv är och upplever sig.. Jobbar man sen med små barn går barnsligheterna aldrig över.. Tack o lov!
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Det är bara så att 40- talisterna tar över, ni andra får vänta på Er tur:ball-icon::snow-icon:
 
F

F.d. 29911

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Fy tusan för Åldersfixeringen, fattas bara att man skall se bra ut också !
Då blir det inte många medlemmar kvar om man kollar alla foton som skickas.
Hälsningar från Ung och vacker 70 år med ung fru.
HBK 5081
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: medelålder på husbilsägare?

Nej ålder och storlek har ingen betydelse.
Det som kan vara jobbigt är när sinnet är ungt och piggt på äventyr men kroppen inte vill hänga med. Men den kampen vinner än så länge sinnet.:msn_thumbup:
Det bästa med HBK är att den kan liknas vid en godis skål med blandat smågodis
så vi alla kan plocka dom bitarna vi tycker bäst om oavsett ålder.:msn_tongue:
Så vi ser fram emot en härlig HB-sommar 2011 med många möten av olika åldersgrupper . Don´t worry be happy !:msn_smiley::msn_smiley:
mvh Gunilla 59 Rolf 65
:bye::bye:
 
H

hianders

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Håller helt med Gunilla! Man är ju inte äldre än man känner sig även om kroppen ibland säger tvärtom!!

Spännande att se hur det kommer att kännas som nybliven pensionär!! Jag har ju tagit förtida pension fr 1/1-11 vid en ålder av 62,5. Lämnar min plats bland arbetssökande (arbetslös) till yngre förmågor. Har ju sett svårigheten att få jobb när man passerat de 60 trots att man är en god administratör!

God fortsättning till alla åldrar i klubben!
:yes:

fru hianders/Inger
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.794
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: medelålder på husbilsägare?

Ganska intressant hur tråden har spårat ur? Massor av ursäkter för att inte beröra grundfrågan, det verkar vara lite brännbart? Att medelåldern ligger mellan 60-70 är väl inget konstigt? Det är ju då möjligheten finns för många, både ekonomiskt och tidsmässigt?! :)
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: medelålder på husbilsägare?

Ganska intressant hur tråden har spårat ur? Massor av ursäkter för att inte beröra grundfrågan, det verkar vara lite brännbart? Att medelåldern ligger mellan 60-70 är väl inget konstigt? Det är ju då möjligheten finns för många, både ekonomiskt och tidsmässigt?! :)
???????????????????????????????
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Är det så konstigt att medelåldern är hög?Det är väl naturligt hur skall en ungdom ha råd med en HB ?En rullande somarstuga dyr eller billig.
Min son 23år och hans tjej lånade våran HB över en helg för ett par år sedan stod då på en camping. Granne med honom stod en HB ett äldre par.
På frågan hur han hade råd med en sådan svarade han det är pappas bil.
Tänkte väl det fick han till svar.
Hur skall unga ha råd med denna lyx bilda familj bostad bil att komma till jobbet med ja
det måste väl komma i första hand.
Så husbilarna är för oss äldre.
mellan 60 och uppåt.
Träffade en HB kille han var 92år funderade på en ny det skulle bli hans 9 bil.
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:
Toppen