• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MBT

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Någon som har erfarenhet av de dyra MBT-skorna? Lider av mkt värk funderar på att köpa dessa masaiskor. Men fy så dyra, kanse dock en inverstering i en sliten kropp? Tacksam för ev erfarenheter.
Mvh Lena

F

F.d. 29809

Guest
Sv: MBT

Hej, har en bekant som provat. Det går bara att använda dem delar av dagen då man går annorlunda och använder muskler man inte visste fanns. (träningsvärk). Man kan även lättare halka på vissa underlag.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Testa med fotriktiga sulor från tex Gå-LöpKliniken. Ett "foto" eller snarare en mätning/screening av din fotsula å sen en formgjuten sula som anpassas till skon. Med BRA sulor så har det inte så stor betydelse vilka skor man har.
Funkar för många - även Zlatan mfl. :)
Dyrt - ja - men det kan det vara värt.

F

F.d. 2911

Guest

Jag har många kunder som är mycket nöjda med MBT.

MVH skomakaren

F

F.d. 9520

Guest

Jag har två par MBT-skor. Ett par sandaler och ett par gåskor och de är underbara! I början blev jag "sjösjuk", men det gick över. Jag är inne på tredje säsongen med gåskorna nu. Det går att tvätta sulorna i maskin.
Dyra, ja, men eftersom de håller så länge så blir det inte dyrt. Man får en mycket bättre hållning också, när man går i skorna.

F

F.d. 55293

Guest

Exakt så har jag uppfattat det. Känner efter 3 diskoperationer i rygg/nacke, kan det vara värt inversteringen.
Mvh Lena Sunesson

F

F.d. 55293

Guest

Snälla kan du motiverea mig att köpa dessa för 2.300kr
Lena

J

Jarn

Guest

Lena, min bror går och står mycket i sitt arbete på hårda golv.
Han har haft sådana MBT skor i mer än tre år nu och kan inte vara utan. De får bidrag från sin arbetsgivare för att köpa sådana.
Jag vet också att en stor svensk klädeskedja ger bidrag till sina butiksanställda för att köpa sådana. Det går under friskvård.

På Malmömässan för en tid sedan kunde man köpa dem för 1.700:- (eller så var det 1.800:)

F

F.d. 55293

Guest

Du har övertygat mig. Men Landstinget är besvärliga med bidrag.
Lena

F

F.d. 4811

Guest

Ingen behöver göra sig besväret att lägga in ett kort för jag hittade flera på google!!

Yvonne & Johnny

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
264
Medlemskap
2025

Hallå!
Köpte mina sandaler i januari. Jobbar sk. extremnatt vilket betyder att jag jobbar 12 timmar i sträck/natt. Har haft jätteproblem med rygg, knän och fötter. Men nu så känns det jättebra. Jag fick träningsvärk första dagarna. Men som sagt nu är det helt ok. Och jag ångrar inte en sekund att jag köpte dom. Betalade 2250:-. Det var det värt.
Hälsningar Yvonne

aukja

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2025

Jag o maken kan inte vara utan dem! Har sandaler också. Ytterligare en positiv sak-de är jättesköna att köra i! Tack vare den rundade sulan vilar högerfoten och benet skönt utan onödig spänning.
Skorna bör inte användas om man redan innan man tar på dem är lite "rund under fötterna" om ni förstår liknelsen. Stor risk att man tappar balansen då.
Frances o Lennart

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Detta tror jag kan vara ett billigare alternativ till skorna

Vattensula.se.

Vi säljer sådana bla och många som går och står mycket på hårda golv tycker att de hjälper bra mot värk i leder och fötter.

//Tommy

F

F.d. 52943

Guest

Pålsboda Toffeln säljer en arbetssko-variant för 895. Finns bara som sandal så vitt jag vet. Pålsboda Toffelns Webbshop Titta under arbetsskor längst ner på sid 2. Funderar på ett par sådana för att se om jag trivs med dem.

F

F.d. 55293

Guest

Hej! har inköpt ett par sandaler till jobet och ett par hela skor till mina promenader. Phu där rök en stor del av lönen. Känner dock att jag vill inverstera i det som hjälper min kropp. Avstår hellre den lilla svarta ;-)
Tack för alla svar Lena Sunesson

F

F.d. 55293

Guest

Känns inte som dessa Pålsboda är de rätta?
Lena Sunesson

F

F.d. 55293

Guest

Vattesula kommer till oss i Växjö, mässan.
Treligt Lena Sunesson

F

F.d. 52943

Guest

Nu finns en lite billigare balanssko hos kedjan Euro sko - Ryn. Sandal kostar 1395, sko kostar 1595.
Jag har köpt en sandal och trivs utmärkt med den. Dock får man träna kortare stunder i början - drar igång många små muskler som man inte använt tidigare!

RYN - Euro Sko Sverige

Bilagor

• 1802V09.jpg
    1802V09.jpg
    3,1 KB · Visningar: 227
Toppen