• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MB frankia I6900 -99

Stefanjo

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2024
Ja det kan vara svårt att hitta telnr ibland. Men det är alltid bra att tala med föregående ägare. Jag skickade ett vykort en gång och bad han ringa upp och efter några dagar ringde det.
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
21
Kommun
Grums
Jag ser att det är en person från Guldsmedshyttan som ägt husbilen från 2016 till juli i år. Lätt att hitta med hjälp av regnr. Jag vill inte skriva hans namn här.
Jag vet, letade upp på fb, skrivit på messenger och frågat lite. Återstår att se om han känner för att svara.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.674
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Du kanske kan få till att själv få åka med bilen till Montera West i Seglora för fukttest innan köp. En mycket duktig kille som sköter det där. Ligger inte långt från Rydal där bilen bör stå.

Om en säljare påstår att bilen är fukttestad så har han kanske gjort testen själv och det är inte mycket att lita på säger jag av erfarenhet.
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
21
Kommun
Grums
Du kanske kan få till att själv få åka med bilen till Montera West i Seglora för fukttest innan köp. En mycket duktig kille som sköter det där. Ligger inte långt från Rydal där bilen bör stå.

Om en säljare påstår att bilen är fukttestad så har han kanske gjort testen själv och det är inte mycket att lita på säger jag av erfarenhet.
Gissar att man bör boka tid. Tråkiga är att vi bara har möjlighet att åka på helgdag. Tack för tipset. Skall notera deras namn!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.674
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Gissar att man bör boka tid. Tråkiga är att vi bara har möjlighet att åka på helgdag. Tack för tipset. Skall notera deras namn!
Har varit dropin. Brukar ha stängt på måndagar så kanske har öppet på lördagar. Ring och fråga. Finns även på Fb.
 
Toppen