• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MB frankia I6900 -99

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
21
Kommun
Grums
Som rubriken anger, någon som har erfarenhet av ovanstående bil och kan ge mig bu eller bä? Har hittat en som kan vara intressant. Men har lång resväg för att bara titta på den. Kanske tips på vilka fel som är vanliga. Samt vad man behöver kolla extra på. Har sökt bland trådar men hittar ingen info. Tack på förhand
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
21
Kommun
Grums
Säljaren, företag, hävdar att den är fukttestad. Men inte när. Enligt recensioner av företag, så verkar de seriösa...men det vet man ju inte förrens det väl gäller
 

Lykke

HBK Intresserad
Inlägg
21
Kommun
Grums
Det var det jag skulle ha som köpargument. Har kollat den ett tag. Först låg den som förmedlingsuppdrag. Sen köpte ägaren till företaget loss den. Och han vill tjäna sig en rejäl hacka gissar jag..
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.365
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det var det jag skulle ha som köpargument. Har kollat den ett tag. Först låg den som förmedlingsuppdrag. Sen köpte ägaren till företaget loss den. Och han vill tjäna sig en rejäl hacka gissar jag..
Är det en seriös handlare med verkstad, måste han ha marginal när du kommer tillbaka och vill få alla brister du funnit åtgärdade på garantin.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.365
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det spelar ingen roll, men en del handlare tror de kan komma undan då.

ett så kallat förmedlingsköp, det vill säga då någon säljer sin bil via ett företag och företaget sköter försäljningen. Köper du som privatperson bilen av företaget omfattas köpet av konsumentköplagen, även om det är en privatperson som står på bilen.
 
Senast ändrad:

kullen

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Så här ser det ut om man kollar bolaget
Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:
Anmärkning, Skuldsaldo, Ansökan hos Kronofogden
Kontrollerat 2024-09-25
 

Stefanjo

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2024
Jag ser att det är en person från Guldsmedshyttan som ägt husbilen från 2016 till juli i år. Lätt att hitta med hjälp av regnr. Jag vill inte skriva hans namn här.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.460
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Bilen är skriven på en privatperson så det är inget företagsköp, endast förmedling.
Dock har ägaren samma efternamn som vd på företaget (inte samma förnamn).
Ägaren är tydligen verkstadschef, troligen syskon.
 
Toppen