• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mattor i husbil

Kjelle Keyser

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39569
Medlemskap
2024
Hej!
En del lägger in mattor i husbilen så de inte blir så kallt på golvet. Har ni några förslag på lösningar? Mvh Kjelle Keyser
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.607
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Köp Devlon och klipp till. Finns i olika färger och storlekar. Skön att gå på och enkel att städa och tvätta. Behöver inte kantas och ligger kvar bra. Dock inte det billigaste alternativet.
 

begeco

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2024
Köp en kraftig trasmatta av lämplig bredd på loppis eller second hand. Dela den tvärs så det blir passande bitar under bordet och i gången. Knyt fransarna. Lätta att ta ut och skaka eller tvätta i maskin.
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Trasmattor och liknande är väldigt farliga om det är ett slätt trägolv eller liknande under. De snor ihop sej under fötterna och sen glider de iväg. De bär skulden till många olycksfall min mor med bruten lårbenshals och jag själv med revbensskador.
Det ska vara en matta som ligger still och som har lite stadga.
Naturligtvis lätt att göra ren med bara en vattenslang och som torkar bra.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Det finns mängder av firmor på nätet som kantsyr mattor efter mall.
Mitt råd är att ta en som ligger lokalt så man har möjlighet att se vilken typ av matta man beställer.
Det är lätt att frestas av den gosigaste mattan, men ack vad den drar till sig smuts.
Men klart att du skall ha en matta om du inte redan har det, det blir en helt annan känsla. Och den skall vara formsydd, tycker iallafall jag.
 

Sadiki

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27422
Medlemskap
2024
Köp ett par tofflor till alla, mycket bättre och billigaste alternativet.
Vi köpte mattor när bilen var ny (mattsats, 9 000 kr) och använde dessa en gång, men det drar in smuts, sen åkte de ut och tofflor in.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Köp ett par tofflor till alla, mycket bättre och billigaste alternativet.
Vi köpte mattor när bilen var ny (mattsats, 9 000 kr) och använde dessa en gång, men det drar in smuts, sen åkte de ut och tofflor in.
Men inte är det väl mattorna som drar in smuts..? ;) F.ö. vi har skoförbud i vår bil, då är det rätt skönt med mattorna, speciellt under den kallare årstiden.
 

namvan

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
22511
Medlemskap
2024
Jag köper lösa mattor som passar till dom områden där dom skall ligga, någon yta under så att de ej glider. Lättast att städa, bara samla ihop dom och ruska av.
 
Toppen