• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mattor Burstner Aviano

F

F.d. 14489

Guest
Hej

Precis varit i Tyskland och hämtat hem vår nya pärla (Burstner Aviano i 728 G) men nu undrar jag var man kan köpa formsydda bilmattor till förardelen till bäst pris? Återförsäljare eller Burstner direkt?

Hälsar Lotta & Bosse :confused:
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Mattor Burstner Aviano

Hej, vi köpte mattor till vår Aviano tror det kostar 3000kr av Mantorp och då är det mattor till hela bilen. Tyvärr passade inte matten där fram riktigr då mattan var gjord till en bil med framdörrar och det har vi inte.
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Sv: Mattor Burstner Aviano

DSCN1554.JPG

DSCN1555.JPG
Våra mattor köpte vi av Getinge Mattcenter. Vi skar ut dom hemma och åkte tillbaka för att få dom kantsydda. Mattor 1295:- Kantsytt 1056:-
 
F

F.d. 14489

Guest
Sv: Mattor Burstner Aviano

Hej

Ok vi har en dörr fram bara, men det är värt att kolla upp.

Tack!
 

Anette o Steve

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
MJÖLBY
HBK-Nr
9117
Medlemskap
2024
Sv: Mattor Burstner Aviano

Vi köpte två gummerade mattor 135x190 på Rusta, och skar till dem själva. Vi har inte kantsytt dem. De ligger stadigt på plats och fransar sig inte. Kostnad ca 1000 kr. En billig kostnad och kan därför byta lite oftare.
 
F

F.d. 53236

Guest
Sv: Mattor Burstner Aviano

Hej
Köpte våra mattor 2x4 meter på Bauhaus, mallade upp och skar till själva. Kanterna "brände" jag så dom inte löper upp.
Kostnad under tusenlappen
Anders
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mattor Burstner Aviano

Mattor er ofte valgfritt tilbehør, mange foretrekker harde golv i dag.

Prisen på orginale mattor kan ofte bli litt ekstrem, slik at tips om hvordan enkelte har løst sitt behov er nyttig for mange.

Legge ut og tilpasse en mal i kraftig papper er en god start. Avhengig av vevnad og bakside må noen kvaliteter kantsys, andre sveises og noen brukes som de er etter tilskjæring.
 

Caroline & Anders

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Götene
HBK-Nr
12033
Medlemskap
2024
Sv: Mattor Burstner Aviano

Hejsan.
Vi har också gjort nya mattor till våran husbil på Jubels golv i Lidköping. Vi hade ioch för sig kvar de gamla mattorna som de kunde använda som mall. Men annars fanns det en mattläggare som kunde mäta och fixa alla mått. Bra pris var det också. Matta och langitering 3000:- till våran Knaus 710. Kolla med golvläggningsfirma i ert område om ni bor långt från Lidköping. De har bättre pris än husbilsfirmorna som jag kollade med i alla fall.
Lycka till.:)
Caroline
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Mattor Burstner Aviano

Måttade och gjorde en mall av kartong till förarhus samt bakåt till bodelen, köpte en mattstuv på Matts mattor i Borlänge. Kostnad ~250:- med matta över.
Skippar matta i bodelen då barnen garanterat kommer att spilla och drälla.

Anledningen till den beiga mattan är att vi tänkte köpa Pebe´s Unique klädsel i beige/benvit

Peter :)
 

Bilagor

  • 2013-05-20-0461.jpg
    2013-05-20-0461.jpg
    1 MB · Visningar: 24
  • 2013-05-20-0463.jpg
    2013-05-20-0463.jpg
    1,1 MB · Visningar: 22
Senast ändrad:
Toppen