• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mat - tips..test

F

F.d. 24435

Guest
Har länge funderat på vad ni brukar laga för god mat i era husbilar när ni INTE har ugn i bilen. Vill gärna ha lite tips....gärna också recept...hade varit till nytta för många av oss tror jag. Är inte intresserad av helfabrikat, typ Bullens Pilsnerkorv etc.. utan gedigen tillagad mat i husbilen på befintliga spishällar!
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Mat - tips..test

Dags att utforska forumet lite?
I högerspalten under Ämneskategorier har du "Köksregionen" med underforum "Matrecept".
Där finns en del att botanisera bland.
Har du ingen ugn, och saknar den, så köp en Omniaugn som sätts på plattan.
Glöm inte att lägga in recept åt oss andra, om du kommer på något gott.
Calle

Sen är det förståss aldrig fel med Bullens....... :)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mat - tips..test

En kan lage mange gode grytretter og stekt mat smaker og godt rett fra pannan. Det var ikke ofte vi lagde supper, men en fyldig suppe med brød til blir og et smaklig måltid. Utfordringen er å lage en fler-retters middag på endast ett bluss, 3 bluss som en har i de fleste husbilar er ren luksus i følge en kjent norsk stjernekokk i ekstremklassen.

Klar at med en ugn så står en friere, men de fleste måltidene blir fortsatt laget i stang på de 3 bluss.
 
Toppen