• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mastercard

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mastercard

Har det kortet magnetstripe? MC og Visa er på vei vekk fra denne gamle teknologien og over på chip og kontaktløs (Passiv NFC).

F

F.d. 29603

Guest

Vi hade stora problem i Tyskland förra året med både Visa och Mastercard, inte ens IKEA ville ta emot korten och likaså en del av McDonalds restaurangerna var det stopp. Cash is King har man ju lärt sig nu. Tyskland=U-land.

F

F.d. 53267

Guest

Vi hade stora problem i Tyskland förra året med både Visa och Mastercard, inte ens IKEA ville ta emot korten och likaså en del av McDonalds restaurangerna var det stopp. Cash is King har man ju lärt sig nu. Tyskland=U-land.
Håller med, kontanter är fortfarande det säkraste sättet att betala med.
Aldrig något krångel och det är tyvärr väldigt mycket bedrägerier med kort
ty säkerheten är inte tillräcklig.
Svenska kopierade Visakort m.fl. finns att köpa på Internet för en tusenlapp
sen är det bara att börja handla.
Jag och många med mig tror att kontantbetalningen kommer att öka framöver.
Själv betalar jag aldrig med kort utomlands, har flera bekanta som fått sina
kort skimmade och kontona tömda.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hur kul är det vid en betalmotorvägsavfart i Frankrike t.ex. när apparaten inte accepterar Mastercard och köerna bakom med "uppspelta" fransoser växer hela tiden!? Det har hänt mig flera gånger men då har jag klarat mig igenom tack vare myntburken med några tiotal € i, i olika valörer.

Cash is King! Myntburken for ever! :msn_heart:

Jappe

Toppen