Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kolla med RV Masters...jag har solskydden från dem men jag har för mig att de gör även vinterskydd...Finns det isolertäcken för bara vindrutan till helintegrerad?
Vi kommer att använda bilen vintertid under ett par veckor i april i jämtlandsfjällen, annars är det mest sommartid. Använder du husbilen mer den kalla perioden?Jag vet inte hur mycket det skiljer i isoleringsförmåga på materialet. Kanske inget. Men vintertäcket är i alla fall större och går ner över hela dörren. Det gör inte sommartäcket.. Det gör också att sommartäcket är smidigare att hantera och lagra. För och nackdelar.
Det kan ju i alla fall inte bli för mycket isolerat.
Jag har vintertäcke och skulle inte välja sommartäcke på det sätt som jag kör.
Prova en sådan här.....Finns det isolertäcken för bara vindrutan till helintegrerad?
Jag är inte ute veckor i sträck som ni planerar. Men det räcker ju med några dygn i kyla då och då för att man ska märka kylan genom oisolerade dörrar etc. I november var jag i Eksjö på Novemberkåsan. Det var ca -10 gr under fredagen fram till kl 18. Sen sjönk det till -17 gr vid midnatt som höll i sig hela natten. Då är det vintertäcke som gäller för mig.Vi kommer att använda bilen vintertid under ett par veckor i april i jämtlandsfjällen, annars är det mest sommartid. Använder du husbilen mer den kalla perioden?
Prova en sådan här.....
Köpte 2*2M då kunde jag klämma den i dörrarna.... Och på motorhuven fäster jag med magneter.
I Och med att den har aluminium yta så strutsar värmen tillbaka in mot husbilen under vintern och om sommaren strutsar värmen bort...
Jag har bla haft 12mm eve matta tidigare, dessa picknickfiltar är faktiskt effektivare och tar mindre plats och vikt.
Enda nackdelen man gör lätt hål i den om man inte är försiktig.... Därför har jag alltid liggande 1-2st extra... Och sen så kostar de inte många kronor..
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
€9.72 | Aluminum Foil Moisture-proof Pad Outdoor Camping Waterproof Tent Footprint Portable Picnic Mat Lightweight HIking Sleeping Pad
Aluminum Foil Moisture-proof Pad Outdoor Camping Waterproof Tent Footprint Portable Picnic Mat Lightweight HIking Sleeping Pad - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Hej Peter...Tack Peter för bra tips!
Jag har tänkt i dessa banor, men de "vanliga modellerna" är för små för vindrutan. Det borde göra susen att bara ha på vindrutan, sidorutorna är isolerglas och borde klara kylan ok.