• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MapPoint 2009

F

F.d. 52929

Guest
Har precis installerat MapPoint 2009, funkar bra. skall sätta mig och om det skiljer nånting på autoroute 2007 och MapPoint. Men måste först fixa lite käk till glöttarna
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: MapPoint 2009

Fungerar inte den som en web service, som Microsoft tar betalt för, som PayPerView?

/Bosse
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: MapPoint 2009

Ser ut och funkar precis som autoroute 2007, har inte testat med GPS-pucken men tror att den också skall funka i detta programmet
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: MapPoint 2009

MapPoint är betydligt mer avancerad applikation jämfört med AutoRoute.
Den är programmerbar med Visual Basic och .NET. men oavsett så tar Microsoft betalt för den som PayPerView.
Dvs varje kontakt som programmet gör med Microsoft registreras och så kommer det en räkning en gång i kvartalet.

Till en början får man tydligen prova på gratis.
Så har jag uppfattat det hela.

/Bosse
 
Senast ändrad:

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: MapPoint 2009

Sno på att köpa Autoroute 2007 för cirka 500:-. Nya Mappoint 2009 kostar på Dustin 2996:- exl. moms. Tror inte uppdateringen är värd pengarna för en husbilsturist. Det byggs inte speciellt många nya vägar nu för tiden, och man märker när man är ute och kör i betstycket.

Håkan
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: MapPoint 2009

Hej
Har sagt det förut o säger det igen
Varför köpa Autoroute 2007 nu när produkten är nedlagd sen länge o dessutom finns gratis på nätet. ????
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: MapPoint 2009

Finns det någon programvara som ersätter AutoRoute 2007, förutom MapPoint?
Mvh Marita
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: MapPoint 2009

Hej
Har sagt det förut o säger det igen
Varför köpa Autoroute 2007 nu när produkten är nedlagd sen länge o dessutom finns gratis på nätet. ????

Hej,

Har letat på nätet utan att hitta denna gratisnedladdning. Vore tacksam för lite hjälp.

Mvh Roadglider
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: MapPoint 2009

Jag utgår från att denna omtalade gratisversion av AutoRoute är en legal variant. Annars vill jag påminna om att copyright-regler även gäller för programvaror.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: MapPoint 2009

For de som kan bruke programvare på tysk så lager map&guide: Routenplanung - Navigation - Disposition - Flottensteuerung flere pakker, som selges hovedsaklig under navn som ADAC, Marco Polo og Falck. Tidliger lagde de også en pakke for Promobil, men den er ikke lengre tilgjengelig - synd for den hadde hele den store listen med stellplatzen i Europa med detaljert beskrivelse.

Tøffeste utgaven er pakken for långtradere med alle vekt og høydebegrensninger på plass i planleggeren, det er denne som beskrives på webben.

Supportsidene for alle pakkene finnes på MAP & GUIDE | Service & Support

Routenplaner, Motorrad: ADAC Reiseplaner 2008/2009 - Camping / Falk Navigator er et tilbud jeg fant på ADAC Reiseplaner

Marco Polo: Touren- & Routenplaner - routenplanung, tourenplaner, reiseplanung, routing gir en oversikt over de fleste pakkene på tysk.
 

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Sv: MapPoint 2009

Garmin har släppt ett program för PC som heter Garmin Mobile PC. säljs förnärvarande i USA vet inte om eller när det kommer till Europa. Jag har köpt programmet med tillhörande GPS och testat nu i sommras, det saknas dock menyer på svenska och svenst röst. Har sett att det finns att köpa bl.a här.

Lennart
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: MapPoint 2009

Såg diskussionen om Autoroute 2007 och undrar om denna version går att köra i Vista-miljö. I informationen om programmet står inte Vista med, men det kan ju funka ändå?
Leffe
 
F

F.d. 5110

Guest
Sv: MapPoint 2009

Hej Leif!

Inga problem att köra AutoRoute 2007 i Vista-dator. Det har inte strejkat en enda gång sedan jag köpte min laptop med Vista. I förra datorn med Xp hängde sig AutoRoute 2006 ibland, särskilt när jag använde scroll-hjulet för att zooma in eller ut.
Men det berodde nog mer på att datorn inte orkade med....

Mvh Lasse

PS. Jobbar på samma arbetsplats som din brorsa.....
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: MapPoint 2009

Garmin har släppt ett program för PC som heter Garmin Mobile PC. säljs förnärvarande i USA vet inte om eller när det kommer till Europa. Jag har köpt programmet med tillhörande GPS och testat nu i sommras, det saknas dock menyer på svenska och svenst röst. Har sett att det finns att köpa bl.a här.

Lennart

Vilka kartor fanns med - Europa?
Kan man ange koordinater?
Kan man lägga in POIs?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: MapPoint 2009

Det verkar vara en vidareutveckling av Garmins nRoute, som jag skrivit en del om på min hemsida. Klicka på min signatur så kommer du dit.
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: MapPoint 2009

Hej igen, tack LasseF för beskedet om Autoroute och Vista. Nu till frågorna som följer: skall man ha den version med tillägg av GPS? Och varför? Vidare har jag undrat om programmet finns på svenska. Har fått intrycket att så är fallet, men hittar det inte någonstans.
Leffe
 

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Sv: MapPoint 2009

Angående kartor till Garmin mobil PC så använder man Garmins kartor typ City Navigator® Europe NT som man installerar på datorn och sedan använder Garmins Mappinstall för att välja ut vilka områden som man vill ha med, det är samma förfarande som man hadde en lös enhet. De går utmärkt att ange kordinater, adresser och ladda in POI med hjälp av Garmins POI Loader.

Lennart
 
F

F.d. 5110

Guest
Sv: MapPoint 2009

Hej Leif!

Jag använder en GPS-puck från Kjell & Co. Det har inte varit några problem med den, har sett att det funnits problem med pucken från ClasO.

Har inte kollat på skillnaden i pris så att jag vet om det blir billigare med paketlösningen än med två olika.

Programmet finns inte på svenska, men det klarade jag av ganska lätt efterson jag kört med tidigare versioner som varit svenska.

Mvh
Lasse
 
Toppen