• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Man blir så j---a f-------d

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Man blir så j---a f-------d

Hej
Över dommen? eller på mannen.

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Det här upprör mig enormt!!!

Tänk att det farligaste man kan göra som kvinna är att skaffa sig en pojkvän/sambo/man. :mad:

Och samhället gör inte mycket för att skydda dom få som försöker freda sig från sin plågoande. Besöksförbud och skyddat boende hjälper inte långt.

Vidrigt!

MvH
Karianne

F

F.d. 53498

Guest

Jag håller med er allihopa.

För ett antal år sedan reste jag en hel del runtom i Sverige och höll föreläsningar om våld och droger. Min hustru var ibland ledsen över att jag var borta så mycket. Jag brukade då skämta med henne och säga att statistiskt sett så var hon mycket tryggare när jag var borta än när jag var hemma.

Jag håller med er som sagt. Detta måste väl vara det mest ynkliga brott en man kan göra sig skyldig till. Var ska man kunna känna sig trygg om man inte kan vara det hemma. Utöver dessa ynkryggar så finns det också män som våldtar både sina och andras barn.

Vilket straff skall man utmäta för en som förstör ett barns framtid för sina egna lustars skull? Vid några tillfällen har jag tyckt att kanske det inte är så dumt med muslimernas sharialagar, stening tycker jag skulle vara ett ganska bra straff och jag kastar gärna första stenen.

F

F.d. 29925

Guest

Det beklämmande är förmodligen att han är ute efter 2/3-dels strafftid dvs 12 månader.:(

F

F.d. 29841

Guest

Det blir värre och värre.

Okänd drog friar knivman.

Trots att den 60-årige västeråsaren erkänner att han knivhuggit en 47-årig kvinna från Köping, så frias han från misstankarna om mordförsök. Detta eftersom han var påverkad av en annan drog än vad han själv trodde

Okänd drog friar knivman | Magazin24.se - Västra Mälardalens största nyhetssajt!
/Vidhem
Nu är allt snart tillåtet.
Undrar vilka som lever i en annan värld,är det vi ellet tingsrätts dommaren?

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023

Uppriktigt sagt så förstår jag inte varför man startar en sådan här tråd i ett husbilsforum.
Ni som förstår bättre kan väl förklara!
// Ola

Tycker att sådant här elende ska diskuteras i alla forum även här.
Vi börjar bli så avtrubbade när det gäller våld i samhället , ingen reagerar ju snart när det händer.

Reviera

B

Boxer

Guest

Scharia lagar, stening.

Jag kan också tycka att straff och bevisvärden kan diskuteras
och försvarar inte mannen men tror ändå på ett civiliserat samhälle.
Skrämmande att det finns folk i klubben med så mycket hat innom sej.
Jag skulle inte anlita någon med dessa värderingar att hålla föreläsnig.

Vi vet inte ens vad som hänt bara vad det står i en tidningsartikel.
Tyvärr är det inte alltid som det står i tidningen.
Ska man tro tidningen så kan man ju också undra varför man flyttar ihop med och skaffar barn med någon som är dömd för misshandel två gånger av tidigare sambos.
Det är ju inte heller något försvar bara en fundering?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4927

Guest

Vi bor ju i Sverige :rolleyes: Nu får han äta restaurangmat i 18 månader :mad:

Gurra
Nja, den goda restaurangmaten får han bara avnjuta i 12 månader, 1/3 av strafftiden efterskänker ju den snälla svenska staten.:mad:

Lasse

F

F.d. 16020

Guest

Är vad jag försöker förklara för portugiserna ,att i svergie ,om du slár ihjäl din kvinna,dá fár du nágra mánader i fängelse men om du inte betalar skatt(vilket inte mánga gör här) dá fár du näringsförbud och mánga ár i fängelse,

F

F.d. 18368

Guest

Är vad jag försöker förklara för portugiserna ,att i svergie ,om du slár ihjäl din kvinna,dá fár du nágra mánader i fängelse men om du inte betalar skatt(vilket inte mánga gör här) dá fár du näringsförbud och mánga ár i fängelse,
Ibland i kommer jag på mig själv med att önska att vi hade dödsstraff i våra länder. Men sedan jag tänkt på USA och deras system förstår jag att det inte blir bättre med det. Men visst finns det många människor i våra samhällen som inte borde ha fötts. Tänk vad många skattemiljoner som dessa människor kostar samhället som vi strävsamma hederliga skattebetalare betalar. Visst borde vi få lite mera för våra pengar än dessa milda domar och hotellkomfort som ges åt dessa individer. Visst är vi medborgare ena riktiga fismesar som inte säger ifrån.

F

F.d. 53498

Guest

Hej Boxer.

Givetvis tror jag också, och tycker jag också, att vi skall ha ett civiliserat samhälle. Och självklart tycker jag också att scharialagarna år åt h-vete. Jag har tyvärr träffat en hel del kvinnor i jobbet som blivit sönderslagena av sina"älskade" män. Jag har också träffat män som våldtagit 8 åringar. En av dessa sa till mig att jag kan ju inte hjälpa vilken läggning jag har, det får samhället acceptera.

Möjligen är det där hatet til dessa människor har kommit. Möjligen är det så att vi som representerar humaniteten inte skall ha dessa tankar som jag har, och givetvis är det hämndkänslor som jag har. Jag vet att hämnd inte bygger samhällen, men någon gång, på det sätt jag nu gjort i kväll, behöver man släppa på trycket på sina känslor. Ber om ursäkt om någon blivit stött av mitt tidigare uttalande men det kom ur hjärtat och hade inte passerat humanitetens filter. Men en del personer har enligt min 30 åriga erfarenhet av mycket grova brottslingar passerat den gräns där man har rätt att förvänta sig en normal humanitär behandling av samhället. En inredd container som av berörda myndigheter kan placeras på plats som bestäms av dessa utifrån bedömda behov i det enskilda fallet kanske kan vara nåt.

Stening håller jag givetvis med om är ett ytterst primitft sätt att straffa människor på och hör givetvis inte hemma i ett civiliserat samhälle. Men .... det gör inte grov misshandel mot sin kvinna eller våldtäkter mot barn eller andra människor oavsett kön heller. Vad tycker du Boxer att vi ska göra med dessa som gång på gång gör sig skyldiga till samma brott. Sätta i fångelse så du och jag och alla andra ska försörja dom till en kostnad på ett antal tusen kronor per dag. Jag är inte för dödsstraff givetvis, men vad gör vi?

Nu blev det skarpt men det är avskyvärda brott vi talar om och i och med det, enligt mitt förmenande, avskyvärda människor som begår dom.

Vad tycker du Boxer att vi ska göra, vända andra kinden till och låta dem hållas? Eller?

F

F.d. 53498

Guest

Du Peter Portugal, du har inte rätt.

Vilken statistik bygger du på? Det är inte något jag känner igen. Min erfarenhet är att rånare snarare går över till grov ekonomisk brottslighet och fixar sig några hundra milijoner. Rånar dom med vapen får dom troligtvis 8-10 år bytet ofta bara 1000 lappar.Som ekobrottsling kan man gömma pengarna och ta sitt straff på något eller några år. Sen när man muckar e framtiden fixad. Snygga brudar, Porsche och champangeliv på Operabaren. Dessutom förebild för många vinddrivna existenser som ser upp till detta bus.

Det känns som du tycker skattebrott är ok. Vem snor man då ifrån. Jo oss alla vanliga skattebetalare som betalar, muttrar men e lojala. Stöld från samhället är också fult och fel enligt min uppfattning, eller tycker du annat?

Toppen