Sv: Man blir så förbanad
Hej, det verkar tyvärr som någon liten finess missas i de flesta inlägg.
Spinna runt på asfalt är ju ett fenomen som kommit fram av driftingkonseptet och det får vi väl skylla japanska ungdomar för för det var de som började.
Men att spinna loss på grusställplatser och spruta sand och sten omkring sig (många gånger med Epa och A traktorer) går ju för det mesta ut på att försöka träffa dyra husbilar med ett så kraftigt moln av sten och damm som möjligt och inte "bara" att störa.
Lite svårt att förstå kanske men på något sätt har det blivit coooolt att göra så, och förstöra så mycket som möjligt för svenne på semester.
Det har hänt flera gånger för mig bl. a. Kivik, Dalarna m.m.
Det hände mig förra sommaren då jag ensam på en ställplats ute på landet sent på kvällen hörde en gammal Volvo A-traktor varva upp straxt intill husbilen för att dra ett grussprut. Det började regna småsten, men innan svängen var fullföljd och bara några stenar av grussprutet hade träffat min husbil så fick han champis på fordonet och motorn stannade.
Jag var på väg ut genom dörren när han frenetiskt nötte med startmotorn för att åter få igång bilen. Tyvärr hoppade skiten igång innan jag hann fram till hans dörr, och han for iväg.
Mest förbannad var jag för jag hade en precis ny ruta för 20.000:- monterad på bilen (1.500
på försäkringen men, men .....
Jag kollade vägen som han försvann bort på, den var enligt GPS och kartor slut efter några km. med X antal hus utmed den, så chansen att hitta marodören och hans föräldrar var nog rätt stor.
Det som räddade den killen var att jag hade min gamla mor med i bilen och hon skulle inte behöva uppleva mig i en uppgörelse med föraren.
Och nej, det var inget misstag av honom, det fanns gott om plats längre bort om han bara ville spinna loss utan att försöka förstöra något för andra.
Jag har varit ung..... yngre
....... och buskört och spunnit loss, och måste erkänna att det händer fortfarande ibland
:, men jag har aldrig gjort det för att sabba andras ägodelar, så den biten av problemet förstår jag inte.
M.v.h. JANKRO.