• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Man blir aldrig förvånad

F

F.d. 73249

Guest
ja detta fänomen undrar jag oxå över, om jag till ex parkerar min sportbil längst bort på typ biltemas-icas parkering
o står där helt ensam långt från alla andra, så nock fan har en idiot ställt sej i rutan sidan om när jag kommer tillbaka
till bilen. varför gör man så ????????????
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.396
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Min cheva är 6m lång och 2m bred och jag brukar alltid parkera längst bort på parkeringen (där det alltid är tomt).
I nio av tio fall har någon knölat sig in på platsen bredvid så man inte kommer in på den sidan.
Som för att säga "Du har för stor bil, sådan får man inte ha, så jag ställer mig här för att visa hur dåligt det är".

Eller så är man helt enkelt sällskapssjuk.....

Om jag kommer till en fricamping plats (typ timmergata) så vill inte jag stå där om någon annan redan är där så jag åker vidare.
Men det har hänt många gånger, när vi parkerat för natten, att det dundrar in en eller flera bilar till och ställer sig tätt på.
Vill man stå så man ser andra människor så finns det ställplatser!
Vissa av oss kanske njuter mer när man får stå själv.....
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Min cheva är 6m lång och 2m bred och jag brukar alltid parkera längst bort på parkeringen (där det alltid är tomt).
I nio av tio fall har någon knölat sig in på platsen bredvid så man inte kommer in på den sidan.
Som för att säga "Du har för stor bil, sådan får man inte ha, så jag ställer mig här för att visa hur dåligt det är".

Eller så är man helt enkelt sällskapssjuk.....

Om jag kommer till en fricamping plats (typ timmergata) så vill inte jag stå där om någon annan redan är där så jag åker vidare.
Men det har hänt många gånger, när vi parkerat för natten, att det dundrar in en eller flera bilar till och ställer sig tätt på.
Vill man stå så man ser andra människor så finns det ställplatser!
Vissa av oss kanske njuter mer när man får stå själv.....

Vi har råkat ut för det här många gånger, oberoende av vilka "fordon" vi har använt, kanot , mc, bil, husbil, båt. Man hittar en bra plats lite avskilt för parkering eller övernattning, och efter ett tag har man grannar tätt inpå trots att det kan vara väldigt tight med plats, och allt det trevliga med att
vara i naturen är förstört! Jag tror att det beror på människans inbyggda flockmentalitet, någon har redan fattat beslutet åt mej att det här är en bra plats så jag behöver inte fundera mera, och det känns tryggt när vi är flera..?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det är ju självklart att man parkerar jämte en ensam bil som står långt från alla andra bilar på den stora, halvtomma parkeringen. Även bilar vill ha sällskap och kunna prata med varandra, utbyta erfarenheter av sin ägare och kanske berätta om olika äventyr de varit med om tillsammans. Det finns kanske även de bilar som känner sig mobbade när de blir parkerade ensamma långt från sällskapet av de andra bilarna som verkar ha så roligt. Det kan ju inte vara roligt att vara ägd av en bilist som gör så och väldigt snällt och omtänksamt av den som ställer upp och försöker rädda situationen genom att parkera bredvid den ensamma bilen. Lite stöttning i en ledsam situation är guld värt.

Detta har jag sett på film många gånger. Pixar och Disney vill jag minnas var producenter.

//Michael, medlem
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Man kan ju hålla minst 5m ifrån i detta läge kan man tycka.
Med tanke på hur mycket plats det finns där borde väl 20-25m vara lämpligt, eller kanske i andra ändan av platsen, man åker väl till en sådan plats
för att man gillar friheten i naturen, annars finns det ju både camping och reguljär ställplats i Hällekis.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.939
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Min cheva är 6m lång och 2m bred och jag brukar alltid parkera längst bort på parkeringen (där det alltid är tomt).
I nio av tio fall har någon knölat sig in på platsen bredvid så man inte kommer in på den sidan.
Som för att säga "Du har för stor bil, sådan får man inte ha, så jag ställer mig här för att visa hur dåligt det är".

Eller så är man helt enkelt sällskapssjuk.....

Om jag kommer till en fricamping plats (typ timmergata) så vill inte jag stå där om någon annan redan är där så jag åker vidare.
Men det har hänt många gånger, när vi parkerat för natten, att det dundrar in en eller flera bilar till och ställer sig tätt på.
Vill man stå så man ser andra människor så finns det ställplatser!
Vissa av oss kanske njuter mer när man får stå själv.....
Inte nödvändigtvis sällskapssjuk, utan troligast avundsjuk, alltså jantelagen.
Har själv hela livet ägt bilar som inte ingår i den svenska normen, måste därför parkera långt ifrån alla "sossecontainers" ändå får jag rejäla dörruppslag, tog en på bar gärning, fick en rejäl plåtskada, då han parkerat jämte min ödsligt parkerade Cheva pickup, han satt i bilen och dunkade sin förardörr hårt gång på gång i min bil, jag sprang till bilen och satte fart efter den flyende, han hann dock undan och inte fångade jag numret heller, just den personen led troligen av en psykisk störning och satt detta i system. Men detta märkliga beteende sker dagligen runt om i Sverige.
Jag är heller inte förvånad över något längre :confused:
 

Ovrell

HBK Medlem
Inlägg
662
Kommun
Mark
HBK-Nr
17631
Medlemskap
2025
Varför störa sig på allt och alla?!
Det är vi duktiga på här på HBK.!
Skulle jag lägga ut varje gång nån medlem gör något galet så skulle jag ha fullt upp.
Äh, ät.,drick och va glad. Mycket bättre.
Den ende som mår dåligt av att nån gör fel är den som stör sig.
Som kanske inte vet bättre så berätta för dom på ett trevligt sätt.
 

mgbping

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Motala
HBK-Nr
27843
Medlemskap
2024
Står i Stenbrottet Vid Kinnekulle. 1000 m2 lediga platser. Vi är enda bilen på den nedre ytan. En husbil parkerar 1.5 meter vid sidan av oss. Hur tänkte man här.
Konstigt Stod på Ullareds ställplats för några dagar sedan där grannen gick bakom sin hb drog ner brallorna o kissade. Har egen toa + 30 m till toaletten. Man undrar........
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.947
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Varför störa sig på allt och alla?!
Det är vi duktiga på här på HBK.!
Skulle jag lägga ut varje gång nån medlem gör något galet så skulle jag ha fullt upp.
Äh, ät.,drick och va glad. Mycket bättre.
Den ende som mår dåligt av att nån gör fel är den som stör sig.
Som kanske inte vet bättre så berätta för dom på ett trevligt sätt.
Försöker förstå ditt tänk, men tycker det är en grov förenkling. Om någon begränsar min frihet, reagerar jag. När någon ställer sig för nära mig, reagerar jag. Min upplevelse ska begränsas av de villkoren jag förhåller mig till på en camping, eller en ställplats, inte av att någon tar sig rätt att begränsa den. Men jag gillar din avslutning. Prata med varandra, på ett trevligt sätt, det löser så mycket!
 

Rapido9097

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10424
Medlemskap
2025
Varför störa sig på allt och alla?!
Det är vi duktiga på här på HBK.!
Skulle jag lägga ut varje gång nån medlem gör något galet så skulle jag ha fullt upp.
Äh, ät.,drick och va glad. Mycket bättre.
Den ende som mår dåligt av att nån gör fel är den som stör sig.
Som kanske inte vet bättre så berätta för dom på ett trevligt sätt
Då stör du dig på detta o borde inte svara.
 
Toppen