• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Malta

T

Teddi

Guest
Sv: Malta

absolut att du ska skriva din mening. de ska vi alla. demokrati. men ge dom lite respons. dom har ju inte köpt malta. dom ska ju bara dit på sin ledighet. de e ju resan till malta som dom e lite stolta över. sen respekterar ja fågelälskare också men de va ju inte de det handlade om.

T

Teddi

Guest

ja måste komma me ett tillägg. ja e djurvän. fullt ut. teddi står för min hund . min största kompis. aldrig ifrågasättande. får han bara finnas till e han överlycklig, mat värme kärlek. allt e nästan gratis mot de utbyte man får tillbaka. för mej e detta ett stort livserkännande. likaså för alla djur. dom kan inte göra sej till. men om man diskuterar fåglar? varför inte gå linan fullt ut.. kyckling? får leva i kanske 2 3 månader, allt för att tillfredsställa oss människor. e detta okay. naturligtsvis inte.. fågel som fågel. vi e aldrig längre ifrån utan att vi kan greppa det. tänk på detta alla goa husbilsmedlemmar!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

teddi, jag tycker att du har en poäng här! Att odla djur är inte bra! Att odla grönsaker och andra växter är bra!

Djurfabriker av olika slag ger oss idag nya problem. I framtiden kommer det att bli ännu värre om inget görs för att stoppa den utvecklingen!

Jag har slutat att äta kyckling. Den smakar inte längre. Annat var det på 50- och 60-talet. Då var kyckling god och bra mat! Idag är det oftast skräpmat, enligt min mening.

Jappe

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

de stora dilemmat e att vi människor förökar oss snabbare. maten räcker helt enkelt inte till. men.. så länge vi har dessa naturliga fenomen inom oss så kommer naturen att segra.. vi får helt enkelt lägga in backen. nästa husbil blir utan back men 7 växlar fram..klarar ja mej? naturligtsvis inte. de e bara o ställa in sej i ledet.. som nån sa,,,vi väntar o ser..

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Att föda upp djur för att äta har vi gjort sen urminnes tider i ett för oss människor naturligt kretslopp. Att idka prickskytte på djur och sedan slänga dom på sophögen är
något helt annat fullständig vidrig handling.
Jag är djurvän till 100 % och hundägare som teddi säger ger massor tillbaka
Det är ju också var och ens sak att vara vegeterian eller inte bojkottar vi kött så lär ju inga uppfödare finnas kvar. Enkel ekvation men svår att genomföra med hänsyn till alla smakriktningar eller hur.

P-zon

T

Teddi

Guest

vi e säkert snart vid vägs ände. men likt förbannat åker folk till malta..gör de i lugn o ro så tar vi hand om fåglarna., man behöver ju inte vara vegetarian eller dylikt, man behöver inte vara över huvudtaget, vi kan inte påverka utan bara sitta still o se hur de . blev .. vi har redan gått i mål.. event,, priser kommer så småningom.. vi har redan påverkat..

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Nu får du förklara för mig teddi. Jag köper mycket av det du tycker men ibland förenklar du nåt alldeles förbaskat. Menar du nu att det inte har nån betydelse vad vi gör längre utan att allt som händer redan är förutbestämt och klart?

Krister N

T

Teddi

Guest

hej krister.. ja förenklar ingenting.. de e ju ingen annan än du o ja som har påverkat. de finns ju ingen annan. de kallar ja ingen förenkling men däremot en påverkan. tänk om de de va enkelt , förutbestämt, vet ja inte men de vet ju inte du heller, de e ju det eventuella kvitto vi får ta del av så småningom. thats all har saknat dej krister. alltid sköj o tjöta me nån som har lite kött på bena.men ja e klar nu..sist men inte minst..en trevlig resa till malta..till janneby,,,

Toppen