• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mössfritt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Mössfritt!!

Vi har haft möss i hb.en men sen vi placerat enriskvistar på strategiska platser inne i bilen och på däcken så har vi varit skonade från besök. Åker vi iväg någest så sätter vi på nya kvistar på däcken vid parkering!

Har oxå provat detta med gott resultat. Att enen skulle vara fridlyst har jag svårt att
tro, då hela ölands allvar håller på att växa igen pga av detta otyg.
Häls Sven-Eric

F

F.d. 58882

Guest

Enen är INTE fridlyst. Enligt sighten www.skogsverige.se
Fråga:
är En fridlyst?
Svar:
Nej, enar är inte fridlysta. I Virtuella Floran kan du läsa om alla fridlysta växter i Sverige.
Länkar:
Virtuella floran, fridlysta växter.

Bennie

Sörren

FD HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Jag har haft mycket problem med mössen som käkat upp 2st bilbäten samt skitat ner. Provat elskrämmare mm. Täppte sedan till alla hål trodde jag, men de kom in ändå fast bilen var helt urplockat o rentvättat.

Nu med husvagn igen så kan jag göra långnäsa mot mössen!!:D

F

F.d. 53358

Guest

Det enda som jag vet fungerar på möss och råttor, är smällfällor matade med mjölkchoklad.
Tipset fick jag av Antisimex. Jag har tagit möss aldeles intill musskrämman. Jag lovar, de möss som går i smällfällan gör aldrig om det.

F

F.d. 58637

Guest

Jag har större problem med alla katter som springer på tomten och gräver ner sin skit i rabatter m fl ställen. Det verkar som att alla grannar har minst en katt.
Varför gäller inte samma regler för katter som hundar? Dom dödar uppskattningsvis 1,5 mil. fåglar varje år. Nä, min katt får mat inne han tar inga fåglar. Så lite vet man om dessa vilddjur och deras jaktinstinkt.
Jag har en Julas kattskrämma men den funkar inte något vidare.
Någon som har tips hur man blir av med katter på tomten.

T

Teddi

Guest

haha,,den e bra med katten,,en bra katt tar ju mössen,,ren självbevarelsedrift,
å andra sidan gör ju en fridlyst enebuske underverk,,:p

ja sätter en slant på sörrens inlägg,,han har bytt till husvagn,,dom är fridlysta,,:D

Leif Torså

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023

Jag följde Mazzans länk om Mole-Stop och hamnade på www.musfritt.nu.

Där finns mycket information om mus- och sorkskrämmare. Bl.a. förklaras varför man i början kan fånga möss alldeles intill skrämmaren. Dessa skrämmare har ingen omedelbar effekt utan verkar på lång sikt.

En mycket lärorik hemsida. Tack Majzzan.

När jag köpte mina skrämmare hos Jula fanns ingen information. I det här fallet får man tydligen vad man betalar för.

Leif Torså

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Jag har större problem med alla katter som springer på tomten och gräver ner sin skit i rabatter m fl ställen. Det verkar som att alla grannar har minst en katt.
Varför gäller inte samma regler för katter som hundar? Dom dödar uppskattningsvis 1,5 mil. fåglar varje år. Nä, min katt får mat inne han tar inga fåglar. Så lite vet man om dessa vilddjur och deras jaktinstinkt.
Jag har en Julas kattskrämma men den funkar inte något vidare.
Någon som har tips hur man blir av med katter på tomten.

Jag har ett bra tips! Läs mitt inlägg (nr 12) i DEN HÄR tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen