Sv: Möjlig husbilsresa men inte våga.
Hej Aligådd!
Det är klart ni ska åka. Det är ingen större skillnad att köra utanför Sveriges gränser längre. Språket är inte heller så viktigt längre. Helt enkelt för att vi rör oss inom Europa som aldrig förr. Det är idag så självklart att hjälpa varandra trots att vi inte kan varandras språk. Tycker att du ska glömma bönen från 1964..., den stämmer inte alls!
Det finns så många nya resenärer på vägarna. Vi har aldrig träffat så många polacker, slovaker, tjecker, rumäner, bosnier, serber, kroater, slovener, ryssar, albaner, mm, utanför sina hemländer som i år. Och de flesta kan inget annat språk än sitt eget, men det fungerar utmärkt ändå! Det blir allt mer klar för de flesta att vi är ett Europa och den absoluta majoriteten trivs väldigt bra med det!
Sedan är tyskarna i Tyskland väldigt gästfria och hjälpsamma. Jag har kört runt i Europa och därmed oftast i eller genom Tyskland, i drygt 25 år och jag kan inte tyska! Tycker nog ändå att det är ett av de länder jag känner mig absolut tryggast i. Det är dock aldrig fel att kunna hälsa och tacka på tyska!
Moseldalen är precis så vackert och trevligt som du har föreställt dig, så det är väl självklart att ni ska dit.
Får du problem eller har funderingar på resan, så ring helt enkelt någon HBK-kompis! Mig når du på +4670 554 98 80.
:-/<rister