F
F.d. 52986
Guest
Att köra till Flensburg via broarna klarade jag.Att köra vidare ut i Tyskland vågar jag inte p.g.a. dåliga språkkunskaper,oro för hur man gör på ställplatser.Klarar jag trafiken som lär vara hård och intensiv,bilen väger 4000 kg( är säkert inte bra).Är väl för gammal (74 men mår rätt bra).Om man blir sjuk under resan,går det att fixa?Försäkringar finnes för olika
ändamål,jag har i alla fall betalt.Polisen talar tyska antar jag?Det finns en del att oroa sig över men det största problemet är väl att inte kunna språket ?
Min fru( i samma ålder) och jag skulle gärna vilja se Moseldalen men vågar alltså inte.Det känns inte bra att behöva avstå när man har möjligheten med en skaplig bil och mycket ledig tid.
Det finns säkert,som vanligt,massor med tips av medlemmar i HBK om hur vi skall övervinna vår rädsla för utflykter av detta slag.Förslag mottages tacksamt.DET FINNS TROLIGEN FLER KLUBBKOMPISAR SOM TVEKAR, LIKSOM VI.
Kan vi kanske bli flera som kan samlas i "Tveksamma klubben" och hjälpas åt?
Vem vet det kanske kan bli en Moseldalsresa redan i år, med flera husbilar som hjälps åt
och stöttar varandra under resan, när det behövs.
1964 fick jag lära mig en kort bön"Om du tvekar.....låt bli".!!
Tveksamheter finnes, men det vore fint om de gick att övervinna.
ändamål,jag har i alla fall betalt.Polisen talar tyska antar jag?Det finns en del att oroa sig över men det största problemet är väl att inte kunna språket ?
Min fru( i samma ålder) och jag skulle gärna vilja se Moseldalen men vågar alltså inte.Det känns inte bra att behöva avstå när man har möjligheten med en skaplig bil och mycket ledig tid.
Det finns säkert,som vanligt,massor med tips av medlemmar i HBK om hur vi skall övervinna vår rädsla för utflykter av detta slag.Förslag mottages tacksamt.DET FINNS TROLIGEN FLER KLUBBKOMPISAR SOM TVEKAR, LIKSOM VI.
Kan vi kanske bli flera som kan samlas i "Tveksamma klubben" och hjälpas åt?
Vem vet det kanske kan bli en Moseldalsresa redan i år, med flera husbilar som hjälps åt
och stöttar varandra under resan, när det behövs.
1964 fick jag lära mig en kort bön"Om du tvekar.....låt bli".!!
Tveksamheter finnes, men det vore fint om de gick att övervinna.