Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Enligt den teorin skulle inget drivet av elmotor komma igång.Rak momentkurva i all ära, men står axeln still är effekten fortfarande noll.
Har du läst Knuts inlägg (nr 28)? Om du vet max effekt så är det ju bara att sätta in den och max varv i Michaels formel. Lätt modifierad, vill säga: moment = effekt / maxvarvVridmomentet är alltså totalt ointressant om man inte vet förutsättningarna
Har du läst Knuts inlägg (nr 28)? Om du vet max effekt så är det ju bara att sätta in den och max varv i Michaels formel. Lätt modifierad, vill säga: moment = effekt / maxvarv
/Ingvar
Jag har inte ens provkört ngn elbil, men det är nog det man måste göra för att förstå skillnaden mellan elmotor och fossilmotor (får man säga så om en förbränningsmotor?)På en fossilbil anges ofta max moment tillsammans med ett varvtalsområde. Då kan man få en uppfattning om hur bra bilen går vid dessa varvtal, det säger ofta hur stark den är på låga varv.