Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Färgen som båtfolk rekommenderar heter
De ljssel topcoat
Och sträcker sig när den torkar
Ja, dom flesta färger sitter kvar, om man gjort rätt.lämnade in detta till en lackeringsfirma som valde rätt färgtyp att lacka på
på plasten som kan deformeras och gå tillbaka.
Stor skillnad på fronten! ...............till det bättre?
Denna husbil finns sedan 8 år tillbaka hos ny ägare och jag utgår ifrån att lacken sitter kvar.
De e la för du inte oljebrett den dåSjälv har jag aldrig sett någon lyckas med pensel och roller på ett fordon, allt liknar kattpiss..
Jag har jobbat med finishs på ytor i hela mitt liv.
Innan ni förstör husbilen så rolla/pensla en större yta, ex en innerdörr först!
När den har torkat så släcker ni all belysning så det blir kolsvart, tänd sen en ficklampa i släpljuset, är ni fortfarande nöjda så bör ni genast boka en tid till en optiker!
Känner att någon bör skicka in en varning innan någon stackare tror att dom kan börja måla på sin nya husbil.
Jag skulle aldrig köpa en bil som var hemma ommålad, skulle bara utgå ifrån att dom försöker dölja en skada!
Själv har jag aldrig sett någon lyckas med pensel och roller på ett fordon, allt liknar kattpiss..
Jag har jobbat med finishs på ytor i hela mitt liv.
Läs på deras hemsidaTopcoat är i grunden samma sak som gelcoat, det är viss skillnad eftersom den läggs på i efterhand på skrovet (gelcoat läggs på formen före gjutningen för att härda samman med plasten.
När man lägger topcoat på ett skrov så brukar man inte tala om "omlackering" utan om "omgelcoatering".
Läs på deras hemsida
Kan nog bara hålla med, har testat med roller och pensel på segelbåt och det blir inte bra, men nära vattnet i alla reflexer kan det möjligen duga. Skulle verkligen inte villa ha det resultatet på en husbil. Och jag skulle aldrig drömma om att köpa en begagnad bil som är ommålad. En omlackerad, kanske om det finns en vettig förklaring, vem vill ha en bil där ex en genomskärning i ytterskiktet har spacklats igen och målats över.Själv har jag aldrig sett någon lyckas med pensel och roller på ett fordon, allt liknar kattpiss..
De ijssel double coat ska det vara glöm topcoat jag skrev felHej
Har du någon länk till den sidan? Så ska jag kolla vad de skriver
De ijssel double coat ska det vara glöm topcoat jag skrev fel
Ja jag är båtägare
Sök på Google
Att ja nämnde de ijssel för att det finns fler bra färg tillverkare finns svensk representant i Kungshamn
Vad som knappt har diskuterats är förarbetet:
Demontera fönster, dörrar, luckor, lister m m och avlägsna allt tätningsmedel.
Sedan ska ytan förberedas med borttagning av gamla dekaler, klistermärken m m samt slipning, spackling, slipning...
Efter målningen ska sedan allt återmonteras.
Pålle
varför? Går det inte göra som lackfirmorna.Vad som knappt har diskuterats är förarbetet:
Demontera fönster, dörrar, luckor, lister m m och avlägsna allt tätningsmedel.
Sedan ska ytan förberedas med borttagning av gamla dekaler, klistermärken m m samt slipning, spackling, slipning...
Efter målningen ska sedan allt återmonteras.
Pålle