Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
För mig verkar det vara ett snabbt sätt att drastiskt sänka andrahandsvärdet på bilen.
Pålle
Varför tror du det Pålle?
Det finns inom båtvärlden 2 komp polyuretan färg som ger mycket bra resultat vid rollning ......
Just polyuretan färg är nog bland det bästa du kan ha
Om bilen ser ut som skit idag så kan det säkert inte bli fel. Men om den ser hyfsat fräsch ut idag med originalfärgen så håller jag med Pålle.Gör det för vår skull först och främst. Men min tro är att det istället höjer värdet.
Jag såg en film på Youtube där man rullade på denna färg på en 30 meters segelbåt.... Tydligen är detta en 2 komp färg som är avsedd för att rulla på..... Hör men international färg, om jag inte minns helt fel så var det deras färg...... Resultatet blev så bra att det var omöjligt att se att färgen var på rulladTack för ditt svar. Flyter det denna färg ihop på ett bra sätt?
Ifrån att det bara gick att spruta den, så kom rullbara o nu e dom rull o penselbara. Som vilken alkydbaserad lackfärg som helst. Rolla o eftersökta med penseln (bra roller o bra pensel) o de e som sprutatTack för ditt svar. Flyter det denna färg ihop på ett bra sätt?
Jag skulle nog hellre sattas på jotun yaching före international perfektion (men det lär bli bra med båda)Jag såg en film på Youtube där man rullade på denna färg på en 30 meters segelbåt.... Tydligen är detta en 2 komp färg som är avsedd för att rulla på..... Hör men international färg, om jag inte minns helt fel så var det deras färg...... Resultatet blev så bra att det var omöjligt att se att färgen var på rullad
Har varit i segelbåt under 20 år och i husbil under 10 år men får erkänna att ommålning låter lite som ett lotteri, faktiskt.
Har sett flera båtar som blivit ommålade med 2-komponent anpassad specialfärg för gelcoat skrov men de har sett ut som "skräp"
redan efter ett par år. Känns som om foliering är ett väsentligt bättre alternativ, dessutom enkelt att göra om OM...
Vad är det grundläggande problemet med originalet ...?
Förmodligen, men oavsett, är det färgen som får skulden...Säkert inget fel på färgen.... Utan på de som handskar med den
Jag hade också en - 03:a Bürstner som jag bytte in för ca 5år sedan . En 532-2.Planerar att måla om vår Burstner 2003 747-2. Från original till grå.
Har någon lite tips på förfarandet? Tänkte rolla och spraymåla.
Tack för ditt svar. Flyter det denna färg ihop på ett bra sätt?