vad jag menar är att Ducato har maxvikt 3.5 ton i grundutförande. Inte 4,5 eller 5.5 ton !Hur menar du med att Fiat har problem, med att Ducato bara är 3,5ton?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
vad jag menar är att Ducato har maxvikt 3.5 ton i grundutförande. Inte 4,5 eller 5.5 ton !Hur menar du med att Fiat har problem, med att Ducato bara är 3,5ton?
Min Fiat Ducato maxi är typad av Fiat på 4.5 t. Så de så...vad jag menar är att Ducato har maxvikt 3.5 ton i grundutförande. Inte 4,5 eller 5.5 ton !
MinDucato maxi är typad efter axelvikterna som finns på plåten I motorrummet. 4.5t totalt4250kg verkar vara max vikt på en Fiat Ducato.
Det finns tvåaxlade bilar upp till 4,8 ton, treaxlade upp till 6 ton.4250kg verkar vara max vikt på en Fiat Ducato.
Jag menade original från Fiat, inte ombyggda fordon.Det finns tvåaxlade bilar upp till 4,8 ton, treaxlade upp till 6 ton.
Nej, men de flesta större bilar har ju inte originalchassie utan Alko, eller om det är nya Hymer deras eget lågchassie.Jag menade original från Fiat, inte ombyggda fordon.
Men det kanske står fel i deras broschyr (?)
Jag har Pilote Fiat heavy duty 4,4 ton. Lastvikt 1040kg.Vi har en G781 Expression. Årsmodell 23. Är jättenöjda. Vi bor på heltid i den sen 2 år. Däremot så har Fiat lite problem. Deras Ducato är max 3.5 ton. Inte 4.5 eller 5.5 ton. Har utrustats med gastank, tankar gas på mackar utomlands. Har hört om golvet men har inga problem med det i vår bil. Bara positiva tankar om bilen.
Snackade med en säljare i Jönköping om deras transportbilar. Han sa att de var på 3.5 t. Då blev min fråga varför då husbilar har 4.5 o 5.5 t.Jag har Pilote Fiat heavy duty 4,4 ton. Lastvikt 1040kg.
Då hade han inte koll tydligen!Snackade med en säljare i Jönköping om deras transportbilar. Han sa att de var på 3.5 t. Då blev min fråga varför då husbilar har 4.5 o 5.5 t.