Jag gjorde en sökning på en fotopryl igår på ebay.de med mobilen och fick ett bra pris, 309 Euro. När jag senare skulle göra samma sökning på min stationära dator så så dök denna annons inte upp över huvud taget. Jag gick då tillbaka till mobilsökningen och använde ebays artikelnummer varefter jag sökte med detta på den stationära. Då dök den upp men med ett helt annat pris, 390 Euro.
När jag la artikeln i köpkorgen på mobilen visade den 324 Euro, då med med frakt, men vid checkout stod det plötsligt VAT 81 Euro extra, alltså samma som på min stationära.
Det verkar vara så att ebay.de visar priser utan moms på mobilen men med moms på den stationära datorn. Jag hittar ingen plats att ändra eller välja vilket jag vill ha.
Kanske detta är förklaringen till dina olika priser på samma artikel.
//Michael, medlem
När jag la artikeln i köpkorgen på mobilen visade den 324 Euro, då med med frakt, men vid checkout stod det plötsligt VAT 81 Euro extra, alltså samma som på min stationära.
Det verkar vara så att ebay.de visar priser utan moms på mobilen men med moms på den stationära datorn. Jag hittar ingen plats att ändra eller välja vilket jag vill ha.
Kanske detta är förklaringen till dina olika priser på samma artikel.
//Michael, medlem