• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ludde till Afrika....??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ludde till Afrika....??

Tack för alla råd, jag har inte bestämt mig än, ska fundera ett varv till! Ni som känner mig vet att jag både gillar äventyr men har även mycket hemma omkring mig. Men det står ju å andra sidan inte och faller med 10 dagars bortavaro heller.

/Ludde

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Åter till sakfrågan.

Eftersom jag själv bott och arbetat i Nairobi i tre år, så är jag väl bekant med de parker som
är aktuella.

Mitt råd är kort och gott; ÅK!

Ser att du har ett antal Managers och ekonokmiska rådgivare här...... Ja, min personliga uppfattning är att den ekonomiska delen är något mellan dig och uppdragsgivaren och inte något som en del tyckare här har med att göra.

Kan i alla fall nämna att s. k. "Barters" där tjänster byts är väldigt vanligt i resebranschen. Om du själv skulle betala för ett sånt landarrangemang som du beskriver, så kan jag berätta att du skulle få betala åtskilliga tusenlappar.

Östafrika är vackert och spännande.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Skicka mig istället :yes: (tveksam över kvaliteten på fotona dock :oops:)

Värmen inget problem, lider under 25°C :D

Peter :)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Va kul! Det blir säkert ett unikt äventyr, även om det innebär en hel del uppoffringar. Jag ser definitivt fram emot bilderna, hur du nu väljer, eller får möjlighet att presentera dem. Sen kan du säker också göra en annan viktig insats där nere. HBK har idag inte så många alternativ i Serengeti, Ngorogoro eller vid Kilimanjaro, på sin ställplatslista. Det kan du väl fixa till! :)

:-/<rister

PS! Du kollar givetvis så att man kan tömma gråvattnet på avsedd plats även där! :D:D:D

F

F.d. 52943

Guest

"Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad var nöjd med livet som vi lever här"
Ha det så trevligt! Bara lite avis...
:D:D:D

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Ha en riktigt trevlig resa! Ta lite värme med dig hem!!

mvh Birgittha

Toppen