• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ludde till Afrika....??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Fick ett mail idag, en researrangör vill bjuda med mig på en resa till östafrika nu i februari, tio dar i Serengeti, Ngorogoro, Kilimanjaro m.fl. nationalparker, jag behöver bara betala flygbiljetten t.o.r Sverige-Afrika ....dom vill ha med en fotograf för att få bilder från området som dom kan använda i sin marknadsföring...
Men Afrika...inga skridskoisar... :wideeyed:...inte ens på Kilimanjaro, å i Afrika är det dessutom varmt så in i h******, jag som lider när det är över 25 grader på sommaren här hemma...så jag vet inte om det är en särskilt bra idé å skicka mig till Afrika...:wub:

Ja, jag är villrådig om jag ska tacka ja eller inte, funderar på vad jag ska där å göra egentligen...:swoon:

Ska tänka några dar, vet inte ens vad det är för resebolag, fick bara ett mail från en av reseledarna, tydligen har dom fått ett hastigt avhopp från två resenärer, och vill väl passa på att fylla upp den platsen av nån dom kanske kan ha nytta av...å ja som dessutom ser dåligt, såg fel på en älg å en hund en gång, tänk om jag ser fel på en elefant å en giraff....:twitcy:

Suck....det här blev jobbigt plötsligt....

/Ludde (som faktiskt har varit i Afrika en gång, 1973 i fem veckor, Zambia, eftersom min pappa jobbade på dåvarande Televerkets Swedtel, fy katten va varm det var, det kommer jag ihåg fast jag bara var 6 år)

J

Jarn

Guest
Sv: Ludde till Afrika....??

Gör som Stenmark, De e bar å åk......

Har varit två gånger där nere i Nationalparker både i Sydafrika och Botswana samt varit på Victoriafallen. Fantastiskt !

Du kan säkert kyla ner dig när du kommer hem igen :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Lyse lette klær hjelper bra i varmen, og solfaktor 30+ er nødvendig.
Se om du kan få flyreisen også :D.

Din favoritt lyssetting varer omlag 30 min morgen og kveld - the twilight sone, tiden hvor allt skjer fra helt mørkt til fullt solskinn. Deretter om morgenen har du en kort tid med dimma mellom trærne.

Høres ut som en drømmetur selv for en isbjørn som deg, du får det mer enn kaldt nok om natten og i grålysningen. Oppe på Kilimanjaro kan du lett finne snø selv om den ligger på ekvator.

F

F.d. 17667

Guest

Mitt spontana intryck, Skumt!
Mail från okänd,
Gratis,
Okänt resebolag,
Okänd researrangör,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25270

Guest

Morsning Ludde !
Reskostnaden är väl avdragsgill och för bildmaterialet debiterar du väl
resebolaget.

I

Ice-Man

Guest

Minst 25 grader låter lagom för mig som huttrar när det är under 20..... Vete fasen vad jag gör i det här landet vintertid!

Kolla upp bolaget och få dem till att betala flygbiljetten med - det är billigt för dem om de får "gratis" reklam i form av bilder! Du är ju inte vrålsugen låter det som, då är det lika bra att de lockar ännu lite mer - med biljett t.ex....

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag kan bjuda på biljetten eftersom jag har fått ett flertal mail att jag har 5.000.000 USD att hämta om jag bara lånar ut mitt konto till någon högt uppsatt person i Afrika. Vid närmare eftertanke kanske det räcker för hela HBK:s medlemskår?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Nja, personen som mailat är inte okänd, jag har träffat honom, han bor inte så långt från mig så jag tror inte det är nån bluff

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

att bestiga kilimanjaro måste bli en perfekt utmaning för dig Anette!!

Min syster gjorde detta förra året tillsammans med ett sällskap och det var en riktig upplevelse!! plus att de fick palta på sig rejält med långkallingar och dunjackor däruppe på berget (december) ...så jag tycker verkligen att du ska göra detta om du har möjligheten med tid och pengar

lite bilder från min systers resa....längst ner med röd halsduk är min kära syrra

Lovisa

Bilagor

• 378993_10150602107119319_875318314_n.jpg
    378993_10150602107119319_875318314_n.jpg
    113,5 KB · Visningar: 2
  • 395271_10150602106534319_1163573792_n.jpg
    395271_10150602106534319_1163573792_n.jpg
    217 KB · Visningar: 0
  • 396024_10150602107709319_1440501240_n.jpg
    396024_10150602107709319_1440501240_n.jpg
    74,9 KB · Visningar: 3
  • 401583_10150602106769319_322116755_n.jpg
    401583_10150602106769319_322116755_n.jpg
    86,6 KB · Visningar: 1
  • 408241_10150602107519319_2016713272_n.jpg
    408241_10150602107519319_2016713272_n.jpg
    73,9 KB · Visningar: 1
  • hanna1.jpg
    hanna1.jpg
    122,5 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Hej Anette.
Har inte varit i östafrika, men däremot i sydafrika. Det var en fantastisk upplevelse. Även om det var varmt. Många fina minnen och foto har man med sig hem. Om nu tid och pengar finns tror jag nog att detta är något för dig. Lycka till!

:msn_sun:Vänligen Helene

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Klart du skall åka Anette o ta med massor med minneskort till kameran. :) Själv åker jag nu på tisdag o bara synen av pengarna gör en sugen på att åka dit.

Bilagor

• De-5-stora.jpg
    De-5-stora.jpg
    186,4 KB · Visningar: 2

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Arbetsresa med full utrustning. Kan bli mat till en ny bok. Det blir ingen semesterresa. På med dunjackan och stäng ute värmen.

S

StorDansk

Guest

Nja, personen som mailat är inte okänd, jag har träffat honom, han bor inte så långt från mig så jag tror inte det är nån bluff

Ett spännande erbjudande Annette, och det med värmen fixar du garanterat
däremot bör du förhandla om upplägget, om de tänker sig att din ersättning endast består
av resan bör du tacka nej, men bjuder de på flyget och du även kan debitera bilderna
är det ett bra upplägg.
Endast du vet ju vad dina bilder betinger för pris, att jobba gratis åt bolaget bara för att
de råkar ha en osåld biljett är ingen seriös lösning för någon.
Först och främst minskar det värdet på dina bilder och din insats, men du är ju skicklig
som fotograf och känner igen scenariot, "Du kan väl ta lite bilder när du ändå är här!".

Lycka till med dina funderingar, FinnV

Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest

klart du åker nettan,,tänk om de blir en ny bok???:p
värmen klarar du lätt,,
ja har nåra kylklampar du får låna,,:p:p

ja kör upp dej till landvetter,,så får du åka #en riktig bil#:p:p
trevlig resa!!

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Tänk efter före!
Om du inte åker kommer du antagligen att ångra dig senare och gång på gång ställa dig frågan: jag skulle nog ha åkt.

D

Deleted member 11118

Guest

Frågan har olika inriktningar. Jag skulle åkt om jag fick allt betalt då det handlar om att göra ett jobb, om jag förstått det rätt då de skulle använda dina bilder. Sen hamnar man i ett annat tänk, fan va kul det skulle vara att få uppleva detta även om man själv får bekosta något. Det är en svår avvägning och många olika tankar som snurrar runt i huvudet. Det både kittlar och inte kittlar att resa, men sen får man tänka rationellt, fotot blir då gratis. Sen kan ju detta uppdrag ge andra uppdrah osv. Svårt beslut. Själv hade jag aldrig åkt men det beror på flygrädsla. Jag brukar säga, gå på magkänslan för den är oftast rätt.

F

F.d. 2621

Guest

Hurtiga och klämkäcka uppmaningar från dem, som själva aldrig kommer i närheten av att överväga sådana beslut, står som spön i backen! Men dessa är ju inte i din unika situation med en härlig situation hemma, med familj, hus, gård, etablerad jobbsituation, nyutgiven och prisad bok om din "hemmavärld", vacker vinterperiod utan lejon, mosquitos, ormar och liknande elände kan du ju bara njuta av situationen och koppla av. På din hemmaplan har du ju tillräckligt många nya utmaningar att ta tag i!

Afrika är ju redan av tusentals skribenter och fotografer kartlagt och skildrat en masse; låt dem, som vill hänga på i deras spår och riskera såväl ekonomi, hälsa och allt övrigt för ett okänt och svårdefinierat ytterligare äventyr, göra det!

mvh Ted

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hurtiga och klämkäcka uppmaningar från dem, som själva aldrig kommer i närheten av att överväga sådana beslut, står som spön i backen! Men dessa är ju inte i din unika situation med en härlig situation hemma, med familj, hus, gård, etablerad jobbsituation, nyutgiven och prisad bok om din "hemmavärld", vacker vinterperiod utan lejon, mosquitos, ormar och liknande elände kan du ju bara njuta av situationen och koppla av. På din hemmaplan har du ju tillräckligt många nya utmaningar att ta tag i!

Afrika är ju redan av tusentals skribenter och fotografer kartlagt och skildrat en masse; låt dem, som vill hänga på i deras spår och riskera såväl ekonomi, hälsa och allt övrigt för ett okänt och svårdefinierat ytterligare äventyr, göra det!

mvh Ted

Vet inte riktigt vem "dem" är som du syftar på.
Du kan aldrig veta vad andra bakom skärmen har för liv. :cool:

Jag har träffat Anette flera ggr vet tillräckligt mycket om henne och hennes liv för att uppmuntra detta. Tio dagar i Afrika betyder inte att man överger allt hemma.:wink:

F

F.d. 2621

Guest

Ja, efter denna "knäpp på näsan" av en styrelseledamot, som tydligen har stor kunskap om trådstartaren och om dylika äventyr, ber jag webadm att ta bort mitt inlägg och ber dessutom Annette om ursäkt för att jag spontant uttryckte vad jag kände!

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Om man börjar sitt inlägg som Flat Mates gjorde får man nog tåla lite.
Jag tycker då inte det var någon knäpp på näsan från Lovisa.
Som man bemöter andra blir man själv bemött.

Jag förstår dock vad ni båda menar!

I sakfrågan tycker jag trådskaparen skall göra som hon vill, men mitt råd blir.
Man vet aldrig hur gammal man blir så lev i nuet. Men med förstånd.

Senast ändrad:
Toppen