Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hej ser fint ut men om det är regulatorn som skymtar längst in med eventuella filter och crash sensor är jag inte nöjd.För ett och ett halvt år sedan lät jag installera två fasta AluGas-flaskor (vardera på 14 kg) i stället för de två lösa P11 vi hade tidigare. Kostnaden blev 15.949 kronor, vari ingick allt; flaskor, alla tillbehör, montering och gas.
Installationen gjordes av Bilservice i Kyllinge och har fungerat helt klanderfritt och till stor bekvämlighet under den tid vi haft den. Kyllinge ligger förvisso inte i nordvästra Skåne, men jag kan rekommendera dem.
Tack för påpekandet. Själv begriper jag inte sådant här, men ska naturligtvis låta kolla upp det.Hej ser fint ut men om det är regulatorn som skymtar längst in med eventuella filter och crash sensor är jag inte nöjd.
Det finns lite amerikanare husbussar/bilar som är gasolkonverterade här in SwedenJa, så här ser det ut i detalj. Notera att vi alla, oavsett tankstorlek eller typ, skall betala den högre skattesatsen.
(om det inte mot förmodan finns en läsare som kör sin bilmotor med gasol.)
Visa bilaga 217986
Då får du nog förklara, jag ser inget fel med installationen, förutsätter att regulator och filter är rätt monterat,möjligen svårt att byta filter längst in.Hej ser fint ut men om det är regulatorn som skymtar längst in med eventuella filter och crash sensor är jag inte nöjd.
Eftersom jag dessvärre inte begriper mig på sådant här lät jag kolla direkt efter påpekandet, och det är rätt monterat. Ja, det är trångt, men det är delvis självförvållat eftersom jag ville ha så stora flaskor som möjligt. Allt servicearbete överlåter jag av lättförklarliga skäl till de som begriper bättre än jag.Då får du nog förklara, jag ser inget fel med installationen, förutsätter att regulator och filter är rätt monterat,möjligen svårt att byta filter längst in.
Det ser bra ut, men filterbyte ska du inte behöva göra på verkstad,antar att det är små svarta filterhållare, dom bör man byta filter oftare tex. varje gång du fyller.Eftersom jag dessvärre inte begriper mig på sådant här lät jag kolla direkt efter påpekandet, och det är rätt monterat. Ja, det är trångt, men det är delvis självförvållat eftersom jag ville ha så stora flaskor som möjligt. Allt servicearbete överlåter jag av lättförklarliga skäl till de som begriper bättre än jag.
J Peter
Stort tack! Då ska jag lära mig detDet ser bra ut, men filterbyte ska du inte behöva göra på verkstad,antar att det är små svarta filterhållare, dom bör man byta filter oftare tex. varje gång du fyller.
Hej OlofDå får du nog förklara, jag ser inget fel med installationen, förutsätter att regulator och filter är rätt monterat,möjligen svårt att byta filter längst in.
Det kan jag hålla med dig om,men verkstäderna väljer snabbast/billigaste lösning om man inte själv pekar med hela handen,dessutomHej Olof
Det jag inte är nöjd med är placering av regulator och ev filter,crashsensor (syns inte på bild) finns de är de minst sagt svåråtkomliga,antar att regulator och övrigt satt där det sitter från början själv hadde jag valt att placera detta på höger sida så långt ut mot öppning som möjligt.