• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LPG-gastankställe i norden?

F

F.d. 5002

Guest
Jag har försökt få reda på var man kann tanka till exempel Wynnen-gasflaskor
typ p11:eek:r. Har försökt med bland annat Svenska Gasföreningen. Jag har deras förteckning. Men mej veterligen så är inte alla ställen med där. Vi har till exempel två icke namngivna i den listan.En är Preem i Västra Frölunda en annan är i Skåne öster om Hälingborg mellan Ekeby och Billesholm (ute på landet med grusväg fram. Väldigt fin man med mycket trevligt bemötande.) Detta är vad bara jag har upptäckt. Det måste finnas flera.Om det finns någon som har en mer komplett lista vore jag mycket tacksam att få del av den samma
Medlem 5550 Lars Lundberg
 

Gurli

FD HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023
Sv: LPG-gastankställe i norden?

Vi hade fast gasoltank på vår förra bil. Vi tankade då på Preem Axel Adlers gata vid Järnbrottsmotet när vi var i Sverige.
Det är ju inte långt från Kungsbacka!
Hälsningar Solveig
 

Leif C

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
4652
Medlemskap
2024
Sv: LPG-gastankställe i norden?

Jag har försökt få reda på var man kann tanka till exempel Wynnen-gasflaskor
typ p11:eek:r. Har försökt med bland annat Svenska Gasföreningen. Jag har deras förteckning. Men mej veterligen så är inte alla ställen med där. Vi har till exempel två icke namngivna i den listan.En är Preem i Västra Frölunda en annan är i Skåne öster om Hälingborg mellan Ekeby och Billesholm (ute på landet med grusväg fram. Väldigt fin man med mycket trevligt bemötande.) Detta är vad bara jag har upptäckt. Det måste finnas flera.Om det finns någon som har en mer komplett lista vore jag mycket tacksam att få del av den samma
Medlem 5550 Lars Lundberg

Hej Lars!
Bägge företagen du nämner finns i gasolföreningen lista.
Tankstationer för gasol (LPG)

Mvh. Leif C
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: LPG-gastankställe i norden?

Observera, detta är Fordonsgas/metan, ej Gasol/LPG.

Tack Montreal

Fordongas är CNG-Erdgas i Tyskland det går inte med husbil

Men adapter behöver han ändå med Wynen-Tankflasche
Han borde egentligen fylla på flaska vid alla vanliga gasstation i Sverige med adapter, tror jag

Mvh.

Norbert
 

anneli

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
953
Medlemskap
2024
Sv: LPG-gastankställe i norden?

I Åhus klarar dom det mesta, vi har en 120l tank som vi fyller där. Billigt och bra. Att fylla en P11 kostar 150kr.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: LPG-gastankställe i norden?

I Stockholm så tankar jag mina "Wynen"flaskor på Preem i Nacka.
I torsdags så kostade gasolen 8,15/liter.
Det blir 16,30/kilo
En P11 kostar då 179,30.
Vi fyllde båda flaskorna, den ena var tom och den andra gick det i 4 kilo,
så det kändes mycket bra att ha 2 fulla flaskor med sej.

mvh Gert
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: LPG-gastankställe i norden?

Før årsmøtet fyllte jeg opp LPG tanken i vår Flair i Skjærvaveien på Strømmen, mellom Oslo og Lillestrøm fro NOK 4,50 pr.liter - endelig noe som er billigere i Norge:D:D:D fikk bare på 40 liter :p.
 
Toppen