• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LMC Sportline 712

Leffeboy1

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2025
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av LMC husbilar? Verkar var bra kvalitet.
Vi har köpt en sådan vagn med låga långbäddar och toa/dusch där bak i vagnen. Det blev hos BG Husvagnar i Backamo och kommer hämta den i nästa vecka. Första turen blir Ransäter på dragspelstämman. Är det några från klubben som är där?
Leif o Marita

4

4 JO

Guest
Sv: LMC Sportline 712

Kör själv en 722 köpt förra året med queen-bed bak och är mycket nöjd.
Har varit ute i både Europa och i Sverige och fått ihop närmare 100 dagar på det knappa år den använts.
Har dessutom provat den svenska senvirntern i mellannorrland med ca -10 och snö. Riktigt varmt och skönt inne med golvvärmen.

Ett problem som inte har med LMC att göra utan Fiat är den delning som finns på sidorutorna fram är att den vänstra skymmer 1/3 del av backspegeln om man är lång och drar stolen längst bak som jag.

Leffeboy1

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2025

Ja det låter ju bra att golvvärmen är effektiv, vi har luftburen värme för övrigt
vi får se hur den fungerar. I Caradon var den inget vidare lät mycket om den och svår ställa in.

F

F.d. 53621

Guest

hejsan
Vi har en T712 silvernos mycket nöjda, hade TEC med Trumavärme förut, golvvärmen i LMC är mycket tystare.
Vi har en knapp under bordet som lyser grönt när vi slår på den vad har den för funktion? Någon som vet? Hittar den inte i handboken(svenska) har frågat flera ingen vet.
LO & Cecilia

Toppen