Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Men snälla sluta nu med att fantiserna om 3-4000 cykler!Batterierna kostar ca 5000 kr styck (90Ah motsvarande 160Ah normalt) med minst 4000 cykler, så billigaste lösningen över livscykeln. Normalt har man ju batterierna inne i bodelen. Den är varm när man laddar och skulle den inte vara det har man laddkällorna anslutna via en egen huvudbrytare, såsom beskrivet i (långa) trådar tidigare.
Har precis igår avslutat en installation av 3x90Ah Lithium.
Anders
Men snälla sluta nu med att fantiserna om 3-4000 cykler!
Har funderat lite på att byta till det här med litium batteri. Har nu en Ctec 25A laddare,Dual och två Biltema 70 A Batterier
Vad behöver jag tänka på. Är det lönt att göra detta?
Skall man behöva läsa alla länkarna bara för att få ett svar om det går att installera ett sådant under mina förhållanden. Funderade bara på att byta till ett sånt batteri utan att köpa några extra detaljer ?Läs utförliga installations- och ekonomitrådarna jag länkade till ovan.
Skall man behöva läsa alla länkarna bara för att få ett svar om det går att installera ett sådant under mina förhållanden. Funderade bara på att byta till ett sånt batteri utan att köpa några extra detaljer ?
Ja Makspower og et par andre ferdige pakke gjør livet enklere. Det finnes og noen veldig dyre pakker med all nødvendig elektronikk innebygget i batteripakken slik at det bare er å hive inn og kjøre. Disse pakkene stenger selv av ladning når batteriet er fullt og ballanserer cellene under ladning. Makspower og noen andre har innebygget ballansering og beskyttelse mot utladning, men mangler avstenging av ladning ved fullt batteri.
Jag använder min original Schaudt 101 för laddning av mitt 100 amp LiFePO4 batteri och säljaren sa att det är inga problem att göra så dock laddar det inte så fort samt nyttjar man inte toppladdningen MEN man sparade batteriet otroligt mycket
Vi bytte pga att spara vikt inte för att vi haft problem att strömmen tagit slut.
Jag använder min original Schaudt 101 för laddning av mitt 100 amp LiFePO4 batteri och säljaren sa att det är inga problem att göra så dock laddar det inte så fort samt nyttjar man inte toppladdningen MEN man sparade batteriet otroligt mycket
Vi bytte pga att spara vikt inte för att vi haft problem att strömmen tagit slut.
Visa bilaga 146153
Jag köpte ett demobatteri som var laddat 5-10 cyklar från Sunlux.se , jag fick ge 6400:- inkl frakt för det dom .