• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten bra gasolgrill.

F

F.d. 53837

Guest
Hej på er..

Är de nån som vet nån bra smidig gasolgrill som ni kan rekomendera??
Landman har en campinggrill. Nån som vet hur den är?

Mvh / Robban
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Liten bra gasolgrill.

Hej!

Vet inget om grillen du nämner. Vi inköpte i somras nere i Tysklland en Cramergrill av typen Milano. KAMA har den också vill jag minnas. Den är tvålågig och har gasbrännaren över grillgallret. Kan packas ned i en plåtväska och väger 9 kg.
Den är toppenbra och rekommenderas varmt.

Roadglider
 

Bilagor

  • IMG_1735.JPG
    IMG_1735.JPG
    1,3 MB · Visningar: 97
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Liten bra gasolgrill.

Hej.

Jag använder Weber BarbeQ 100. Den har jag köpt på Netonnet, engångsflaskan för gasolen köper du på Biltema.


Peter.

P2110012.JPG
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Liten bra gasolgrill.

Vi har nu haft en Cadac Safari grill med oss tre år. Passar utmärkt för två personer och kan användas på olika sätt. Priset i Frankrike låg någonstans på 80€, men Kama har den också. Ihopvikt i väskan blir den en liten rund paket som ryms perfekt i resrvdäckets fälg.

Vi använder bilens utvändiga gasuttag för den, enkelt och lätt.

Se vidare: http://cadacsafarichef.safarichefgrill.com/cadac_safari_chef.html

Hälsning jyrki

buy_large_02.gif
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Liten bra gasolgrill.

:mat::mat::mat:Vi har också en Cramer grill, den är väldigt bra och smidig.
Men om man lägger en aluminium folie åvanpå kokplattorna blir den mycket effektivare.
Vi använder också det utvändiga gasolutaget.
Den är väldigt lätt att rengöra på grund av att det är värme ovanifrån,inget dropp.
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Sv: Liten bra gasolgrill.

Vi använder Weber Q 100 som kopplas till bilens ordinarie gassystem.
Är Weber frälst, Q 100 grillar kanon, bra kvalite samt bra utbud på tillbehör samt eventuella reservdelar (fick förra året köpa nya brännare till min hemma Weber, flitigt använd under 11år!)
Kan bara rekommendera!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Liten bra gasolgrill.

CADAC har en lang rekke med kompakte griller, noen med mulighet for wok i tillegg til vanlige grill funksjoner.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Liten bra gasolgrill.

Även vi använder en Cramer Milano som kopplas till bef. gasoluttag. Toppenbra!
Inget droppande fett kan brännas och förångas eftersom brännaren befinner sig ovanför köttet.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Liten bra gasolgrill.

Vi ansluter oss definitivt till Weber BarbeQ 100- klubben.
Fungerar utmärkt tack vare gjutjärnsplattan utan uppflammande lågor och bränd mat. Gott som attan blir det som grillas också.
Grillade en komplett måltid med kött och grönsaker på samma gång åt sex personer utan trängsel eller bekymmer i grillen i somras.
/Mona & Kjell
 
Senast ändrad:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Liten bra gasolgrill.

Hej alla Cramer g(r)illare!

Ett litet tips på en bra och enkel modifiering av grillen. Har med hjälp av förlängningsmuttrar, vanliga muttrar, vagnsbultar och plasthylsor ordnat så att längden på benen lätt kan justeras så att grillen fås i våg. Lindade förlängningsmuttrarna med silvertejp och slog in dom i rören. Gängade upp den fyrkantiga delen på vagnsbultarna.

Roadglider
 

Bilagor

  • IMG_2031.JPG
    IMG_2031.JPG
    1,8 MB · Visningar: 23
Senast redigerad av en moderator:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Liten bra gasolgrill.

hej cramer grillare är dom lätta att hålla rena o ej stinker när man förvarar dom har funderat ganska länge på att skaffa en sådan mvh håkan ,r:rolleyes:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Liten bra gasolgrill.

Under fyra veckors nästan dagligt grillande i somras behövde vi bara diska grillgallret och fettuppsamlaren - den lilla brickan direkt under gallret. Detta gjordes efter varje grillning. Någon gång lite avtorkning av övriga delar.
Har aldrig haft en grill. som är så ren och lättskött efter grillningen.
Lukt .... nej!

Roadglider
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.854
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Liten bra gasolgrill.

Hej!

Vi köpte den här!!!!

Campingaz Party Grill - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Friluftskök

Camping gaz Partygrill!!
Monteras isär och läggs i en liten påse.
Tar minimal plats!

Köpte den hos Gas & Gasolmästarna i Göteborg.

Orginaltips från Janne Ekan!!!!:cool:

Ha det gott!

Vi har haft Partygrillen i flera år. Liten o smidig för 2 personer. Man har vatten i fettuppsamlaren så den är bara att tömma och torka med papper mellan diskningarna.

Vi har nu bytt till en lite större men högre grill från CAmpinggaz. Precis samma typ. På flera campingar runt om i Europa krävs att man har ett visst mått från marken upp till glöd eller låga. Tror det brukar vara ca 40 cm eller högre. Vi köpte Campinggaz Grilladero som är lite större och står på högre ben än Partygrillen.


Campingaz - Grilladero®
 

Bilagor

  • Grilladero.jpg
    Grilladero.jpg
    40,2 KB · Visningar: 1.863

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Sv: Liten bra gasolgrill.

Vi köpte förra året en Magmagrill, Trailmate, och är mycket nöjda. Mot tidigare grillande med olika typer av kolgrillar var detta ett stort steg i rätt riktning, enkelt och snabbt från start till man kan börja grilla.
www.magmagrill.se
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Liten bra gasolgrill.

Under fyra veckors nästan dagligt grillande i somras behövde vi bara diska grillgallret och fettuppsamlaren - den lilla brickan direkt under gallret. Detta gjordes efter varje grillning. Någon gång lite avtorkning av övriga delar.
Har aldrig haft en grill. som är så ren och lättskött efter grillningen.
Lukt .... nej!

Roadglider

Vi har också en Cramer. Helnöjda.

Vi brukar lägga folje i fettuppsamlaren som kläms fast av grillgallret. Då blir det endast grillgallret som behöver diskas av.

PICT03781.JPG

PICT03821.JPG
Benen tyckte jag var lite knöliga att få dit varje gång grillen skulle monteras. Det löstes med att brickorna som är gjängade och ska ligga i grillen popnitades fast så var det broblemet löst
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.854
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Liten bra gasolgrill.

Smart! Brickorna eller de äldre muttrarna hade eget liv. Vi körde mycket med Cramergrill för länge sedan när ungarna var med. Upplevde dock att infratekniken inte gav tillräcklig värme om du bara ville grilla en köttbit snabbt för att få grillyta men ändå lite röd i mitten! Tyckte alltid att köttbiten blev genomstekt utan att få grillyta , som ex en "kontaktgrill" eller kolgrill ger.
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Liten bra gasolgrill.

Jag löste både transporten/användningen av Cramergrillen på detta sättet.
Gasolen är permanent ansluten. Utökade "blockventilscentralen" med en extra blockventil. Har använt ett par baldakinstänger till förtält. Honröret skruvade jag fast med rörklammer i innergolvets undersida och hanröret skruvades fast i grillen. På så sätt fick jag en teloskopfunktion. Det är bara att dra ut grillen och fälla upp den, sedan be kära hustrun att vrida på gasen.

Husbilen 005.jpg

Husbilen 006.jpg
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Liten bra gasolgrill.

Ibland brukar man behöva placera om grillen beroende på vinden och stekoset. Får du inte problem med det ibland?

Hälsningar
Alve
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Liten bra gasolgrill.

Kanske inte passar rubriken riktigt men som ett tips för grill och vaskinstallation så visar jag bilderna.
 

Bilagor

  • IMG_1381.JPG
    IMG_1381.JPG
    683,6 KB · Visningar: 45
  • IMG_1379.JPG
    IMG_1379.JPG
    816,8 KB · Visningar: 41
Toppen