Tack för info, antar att hon inte läser detta.Jo jag är nöjd med dom stabila nu känner man inte längre när frugan vänder på sej
Visa bilaga 204503Visa bilaga 204502
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Tack för info, antar att hon inte läser detta.Jo jag är nöjd med dom stabila nu känner man inte längre när frugan vänder på sej
Visa bilaga 204503Visa bilaga 204502
Jag funderar starkt på att beställa samma ben som du, men...Det beror på två saker:
1) Hur erfaren är montören?
2) Hur mycket debiterar han per timme?
Jag gjorde jag jobbet själv, hade en bekant till hjälp och hade tillgång till en verkstad med lyft.
På en lördag monterade vi inte bara stödbenen, utan också hjälpluftfjädring på bakaxeln på vår Ford Transit-baserade husbil.
Monteringssatsen för stödbenen krävde inte så mycket modifieringar med vinkelslipen, men för hjälpluftfädringen krävdes desto mer.
Pålle
Andra frågan, lyfter de så högt att hjulen lyfter helt (så man kan byta däck)?
Det var där jag läste det också. Därav fråganDet står på anvisningar att om man tex.byter däck ska man lyfta både fram och bak samtidigt på den sida man byter däck..men kanske dom har skrivit fel.
Jag funderar starkt på att beställa samma ben som du, men...
Idag, på campingen, gick jag förbi en bil med just sådana ben.
Den bilen stod på isigt underlag och de bakre benen gick rakt ner men de främre lutade nog nästan 45grader utåt....
Kan det vara så att främre benen inte kunde fällas ut pga att markfrigång va för låg ..det ska var ca 34 cm
Sacce lyfter sin, utan att dom marknadsförts som det.De marknadsförs som stödben, inte som domkraft.
Pålle
Då skall du nog inte köpa sådana!aldrig anvönt Kör tills det bli bra-
Jag lyfte och testade funktion efter installation alla fyra hjul men det är inte mening att göra så..det blir aldrig så heller att alla fyra ska vara i luften när man ställer HB i våg..Jag skulle inte lyfta de bromsande hjulen i luften, möjligtvis med stoppklossar då på de obromsade hjulparet.
Om de inte går att fälla ut helt borde de ha legat snett i längsled nu låg de snett på tvären.
Kan iof ha varit fästpunkterna som vridit sig..
Såg nu att de adderade 50kg till husbilens vikt. Kanske ska vänta några år tills barnen inte följer med längre (det sammanfaller nog med att man inte orkar böja sig ner och veva ut de manuella stödben)....
Om de inte går att fälla ut helt borde de ha legat snett i längsled nu låg de snett på tvären.
Kan iof ha varit fästpunkterna som vridit sig..
Ingen aning, men nog trodde man det var det normala sätter att ha dom längsgåendeAha. Trodde att de alltid monterades i längsled.