• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lilla laxen

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
God jul på er alla fiskare.
Hur många av er har gravat er egna fångade firre?
Jag/vi hade ingen kvar att grava.Fick köpa färdig.
Skitfiske på er.
HaDe Hasse:mcride::mcride::swoon::swoon:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Lilla laxen

Hej Hasse

Vi har kvar 3.7-kilos bågen som jag fick i oktober och den skall gravas i mellandagarna. Tyvärr hans det inte med till dagens julbord.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Lilla laxen

Hej Hasse med fru, hoppas du sparar nån rökt regnbåge till Nyår. För vi önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR samt era kompisar som var med och fixade den trevliga HBKträffen i Gusum.(Om ni orkar fixa en 2010 igen så kommer vi) Hälsn från oss med Kareoken o Norrlandshistorionerna. :wub::yes:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Lilla laxen

:cool: Hej Ove & Lizzy, tyvärr så är det inte mycket kvar av den rökta Rengnbågen,men jag får väl röka lite nya till nyåret.

Om det blir någon andra vers av Gusumträffen kan jag inte svara på idag, men det är väl kanske inte helt "RÖKT" eller om den är "GRAVAD" kanske för tid och evighet, det får tiden utvisa.:D:wink:.

Jag passar på att önska er, och alla andra ett RKTIGT GOTT NYTT Husbilsår.:mh::mh4::mh3:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Lilla laxen

Hasse P.
Blev det någon mer rökning?Jag får hålla mej till fiskhandlaren för jag vinterfiskar inte.
Gott nytt år på er alla.
Skitfiske på er Hasse HBK 9:mcride::mcride::mcride:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Lilla laxen

:cool: Nej Hasse,jag fick göra en smörgåstårta i stället, det blev ju svinkallt här i Näs och då får jag svårt att hålla uppe värmen på röken-ugnen 16- minus,hua.

Men vi får väl glädjas åt att det i alla fall inte är några ben i smörgåstårtan,(om nu ingen ger sig upp på bordet förståss framåt kvällskröken på Nyåret?.)

Nej nu skall jag gör ett försök att få ungnen ren, utan att ta till slipmaskin.

Tjinge Ling.:twitcy:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Lilla laxen

Jag har de senaste åren haft turen att grava och äta egenfångad fisk till jul. I år blev det öring från Härjedalen. Fantastiskt gott. Förra året var det röding som gällde. Jag brukar grava fisken c:a 32 timmar. 8 timmar åt gången på varje sida.
 
Toppen