Nu sitter det ett LFP batteri i gamla Herbet. Fiat Ducato 1989 bensinare 75hk, 50A generator.
Min tanke har varit att sätta dit en booster som inte laddar mer än 20A för att få ner laddningsströmmen.
Generatorn i bilen är klen. Remmen är av model kilrep. Risk för att den slirar
Jag har gjort ett kastbyte av DC/DC laddaren, det var enklast så.
Victron superpack 100A, version hög ström. Ingen BT
Victron smartshunt, monterat kopparskena som kopplingsplint.
Kopparskenan blev över när byggde busbar under stolen.
CTEK 250S till en 250SE som klarar att ladda LFP. 20A
Victron blue smart IP 15A.
En kort grov kabel.
Nya fästen runt om batteriet.
Jag gjorde om elen under passagerarestolen 2018.
Ett AGM batteri där LFP batteriet nu är placerat.
Ut med gamla relän.
Busbar skenor före och efter DC/DC laddaren och en massa annat.
Nya kablar från startbatteriet hela vägen till bodelsbatteriet.
Jag håller på att söka efter en ny generator, inte helt lätt till en sån gammal bil.
Nästa projekt är att ta loss generatorn. Bulten i det övre fästet går inte att ta loss.
Det är nog ett ton med oxid som håller fast bulten. Förra året gick det att vicka lite på bulten men inte mer.
Fortsättning följer.
Min tanke har varit att sätta dit en booster som inte laddar mer än 20A för att få ner laddningsströmmen.
Generatorn i bilen är klen. Remmen är av model kilrep. Risk för att den slirar
Jag har gjort ett kastbyte av DC/DC laddaren, det var enklast så.
Victron superpack 100A, version hög ström. Ingen BT
Victron smartshunt, monterat kopparskena som kopplingsplint.
Kopparskenan blev över när byggde busbar under stolen.
CTEK 250S till en 250SE som klarar att ladda LFP. 20A
Victron blue smart IP 15A.
En kort grov kabel.
Nya fästen runt om batteriet.
Jag gjorde om elen under passagerarestolen 2018.
Ett AGM batteri där LFP batteriet nu är placerat.
Ut med gamla relän.
Busbar skenor före och efter DC/DC laddaren och en massa annat.
Nya kablar från startbatteriet hela vägen till bodelsbatteriet.
Jag håller på att söka efter en ny generator, inte helt lätt till en sån gammal bil.
Nästa projekt är att ta loss generatorn. Bulten i det övre fästet går inte att ta loss.
Det är nog ett ton med oxid som håller fast bulten. Förra året gick det att vicka lite på bulten men inte mer.
Fortsättning följer.