• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Larm Larm high temperature radiator fluid

piabjo

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
35012
Medlemskap
2025
Hej!
Vi har fått problem med en varningslampa som tänds och varnar för high temperature radiator fluid. Tempen går från normal till topp på mindre än en sekund och röd lampa börjar lysa.Och det finns ingen logik i när/var/hur.

Igår tändes larmet 17 ggr på 8 mil, inte roligt.
Vi har upplevt det ett par ggr förut för 2000 mil sedan, var då på verkstad och inga felkoder kunde läsas av.
Bilen är en Citroen Jumper 2.0 årsmodell 2018, gått 9000 mil.
Tips om ev fel eller har någon annan upplevt samma problem.
Väntar på färjan i Grenå som ska ta oss till Sverige i eftermiddag, efter en Europa tour sen augusti 2024.

Hälsningar till alla husbilsåkare från Pia & Sigge och de två fyrbenta!

WillerWalle

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2026
Hej!
Vi har fått problem med en varningslampa som tänds och varnar för high temperature radiator fluid. Tempen går från normal till topp på mindre än en sekund och röd lampa börjar lysa.Och det finns ingen logik i när/var/hur.

Igår tändes larmet 17 ggr på 8 mil, inte roligt.
Vi har upplevt det ett par ggr förut för 2000 mil sedan, var då på verkstad och inga felkoder kunde läsas av.
Bilen är en Citroen Jumper 2.0 årsmodell 2018, gått 9000 mil.
Tips om ev fel eller har någon annan upplevt samma problem.
Väntar på färjan i Grenå som ska ta oss till Sverige i eftermiddag, efter en Europa tour sen augusti 2024.

Hälsningar till alla husbilsåkare från Pia & Sigge och de två fyrbenta!
Jag skulle börja med att kolla tempgivare. Gissar på kortslutning i den eller i kabeln.

Toppen