• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jensa

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
41895
Medlemskap
2025
Plötsligt under färd började det höras ett pip, ett larm, från platsen där bl.a invertern är monterad. När jag tittar på enheten i bilden nedan - Är dålig på det tekniska men tror att den har med solpanelerna att göra - så ser allt normalt ut och inget larm indikeras.
IMG_2647.jpeg

Det låter som att larmsignalerna kommer från invertern eller annan enhet till vänster om säkringsboxen och elskåpet. Larmet är oregelbundet och ibland går det en lång stund mellan signalerna. Det kommer aldrig när vi står still utan enbart under färd. Enligt kontrollpanelen är det i princip fulladdat i både bilbatteri och bodelsbatterier.
IMG_2646.jpeg
Kan någon ha en aning om vad det är för larm och vad vi ska göra för att återställa det eventuella fel som triggar larmet?

Toppen