• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laga spricka i fönster på bodelen

Stratos

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2025
Hej

Har haft min husbil hos en husbilsfirma för reparation av en skada, nu när jag ska hämta husbilen så är det en spricka i ena fönstret på bodelen ca 5 cm.
De vägrar ta på sig detta och skyller på att det kan vara lackeraren, har varit många turer ang husbilen så jag orkar ej tjafsa mer. Kommer att byta den till hösten på min försäkring och 1500 :- i självrisk.
Skulle uppskatta tips på hur jag kan stoppa sprickan så den ej blir värre under sommaren, kan man borra hål o stoppa med? vilket lim kan man använda?

Tack på förhand
Micke

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Laga spricka i fönster på bodelen

Jag förmodar att rutan är dubbel i plast & om så är fallet kan du lätt laga den genom att fylla fogen med superlim eller smälta ihop den med aceton.

Bennie

F

F.d. 24535

Guest
Sv: Laga spricka i fönster på bodelen

Är det ens värt att försöka sig på att laga/limma/smälta ihop ett fönster där en bit har lossnat? Ett av fönsterlåsen är skruvade i en bit av rutan som helt har lossnat.

Jag har försökt hitta begagnade och nya fönster, men det är svårt att veta hur man kan göra (ja, jag är nybörjare)!:twitcy:

Toppen