Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ska vi tolka det som att det är inte bara ”plug and play”, samt om man nu har en ny bil för dyra pengar behöver ”bygga om”... låter inte roligt. Vore skillnad om bilen vore lite äldre Och man var sugen på att uppgradera.Jag har lagt upp denna film i tidigare litiumtråd,kylning av generatorn är viktigt och att begränsa laddningen,grova kablar direkt in i batterierna ger för bra laddning med hög värme som följd.
I installationer i båtar monterar man ofta en styrenhet till generatorn där du kan ställa max Amp under laddning samt separat kylfläkt som blåser på generatorn,detta bara som ett exempel.
Jag tycker att den spänning som finns i moderna bilar skulle vara mycket högre t.ex 48v som i en del elcyklar. .....
Eller varför inte ta steget fullt ut och göra startmotorn och generatorn i en enhet det är ju trots allt bara två sidor av samma mynt .
Samt bla Yamaha RS125 från mitten av 70-talet.Både 48V system och kombinerad startmotor/generator används redan i en del nya bilar.
Dynastart hade DKW på 50-talet, men inte 48 volt.Både 48V system och kombinerad starmotor/generator används redan i en del nya bilar.