Tror mig ha sett en tråd om detta ämne men kan inte hitta den nu så frågan lyder: vad behövs för att ladda cykelbatterierna i hbn, under körning alt. när jag står still? Jag har en 80w solcell med räknar med att komplettera med en 100w.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
----------------------------------------------------------------------------Laddning 5 h
Spänning 36 V
Batteri 36 V 10 Ah
batteri 10 Ah > 360 Wh > 360 Wh/5 h>72 W
72 W=72 VA>72 VA/12 V=6 A
Vid en förlustfri laddning skulle det bli 12/230 omformare 72 W och 6 A
Viken vekningsgrad vet jag inte
50%
144 W 12 A
TACK för att du orkar engagera dig![]()
Visa bilaga 82733
Jag bifogar ett foto på min laddare avsedd för våra elcyklar GazeBike, med batteri på 36v och 10A. Det funkar jättebra med att ladda i eluttag, men om vi fricampar och inte hittar två hål i väggen, så var tanken att kunna använda den inverter som jag har medan vi kör. Invertern ger 100w, men någon skrev att det kanske inte räcker med 100w för laddaren. Om jag då skaffar en inverter som ger 500w, så trodde någon annan att säkringen i bilen kanske inte räcker och där nånstans spårade mina elkunskaper ur helt och hållet. Får kanske damma av de gamla tramphojjarna![]()
Er det meg du mener så kom vi hjem til Långed i går - er fortsatt noe døgnville. 9 timer tidsforskjell sitter godt i kroppen.På tal om cykel!!! Är ni hemma nu??? Jag hittade inte din facebook adress???
Det var en skön påsk, nu är vi hemma. Ha det så Gott.
Vi är hemma nu och ja..det var en fin påsk. Imponerad av den fina ställplatsen i Södra Hamnen, Motala! Googla på "Hans Broquist" så hittar du. Vad tycker ni om Vadstena stpl? Lev väl!På tal om cykel!!! Är ni hemma nu??? Jag hittade inte din facebook adress???
Det var en skön påsk, nu är vi hemma. Ha det så Gott.